| کد خبر: 126339 |

کرایسلر، خودروساز بزرگ

تین‌نیوز| در روزنامه دنیای اقتصاد میخوانیم: والتر کرایسلر، از بنیانگذاران صنعت خودرو در آمریکا دوم آوریل 1875 در کانزاس به دنیا آمد. او تباری کانادایی – آمریکایی داشت. او فعالیت خود را به‌عنوان مکانیک و سازنده قطعات راه‌آهن آغاز کرد، سپس به صعنت خودرو روی آورد و در سال ۱۹۲۵ پس از تغییر ساختار شرکت خودروسازی ماکسول موتور، شرکت کرایسلر را بنیان گذاشت.

اولین مدل کرایسلر با نام Plymouth در سال ۱۹۲۸ میلادی به بازار عرضه شد. این خودرو ارزان‌ قیمت که ۴ سیلندر داشت در زمره محبوب‌ترین خودروهای آن زمان دنیا بود. خودروهای اولیه این شرکت با عنوان خودروهای کلاس C به بازار عرضه شده بودند، ولی بعد از محبوب شدن این تولیدات در میان مصرف‌کنندگان جهان به‌تدریج نام برندها به‌عنوان شناسنامه این شرکت عنوان می‌شد. محصولات کرایسلر در سال‌های اولیه دهه ۱۹۶۰ میلادی وارد بازار اروپا شد.
 
 فناوری تولید خودرو در این شرکت از آن زمان رو به رشد نهاد و با خرید برند «جیپ» به محبوبیت این شرکت اضافه شد. در دهه 1970 جیپ‌های تولید کرایسلر آمریکا به اغلب کشورهای جهان راه یافتند و به‌دلیل قدرت بالایی که داشتند محبوب نیز بودند. هم اکنون شرکت کرایسلر آمریکا نه‌تنها در ایالات‌متحده بلکه در کانادا و استرالیا نیز کارخانه دارد. کارخانه‌های مونتاژ این شرکت در بیشتر کشورهای صنعتی اروپایی دیده می‌شود که دلیل آن استقبال زیاد مردم از تولیدات این شرکت است. مهم‌ترین تحول در خودروسازی کرایسلر را می‌توان ادغام این شرکت با دایملر آلمان دانست.
این ادغام در سال ۱۹۹۸ میلادی انجام شد و در آغاز گفته می‌شد که سهم آن دو شرکت در سهام کرایسلر مساوی است، ولی به تدریج مشخص شد که سهم کرایسلر در این مشارکت بسیار کم و سهم دایملر بسیار زیاد است. در جریان این مشارکت خودروهایی نیز به بازار عرضه شد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به خودروی مدل کرایسلر ۳۰۰ اشاره کرد. این خودرو با فناوری شرکت دایملر یا شرکت مرسدس‌بنز ساخته شد و به‌دلیل قابلیت‌های متفاوت آن در مقایسه با دیگر تولیدات کرایسلر رکورد فروش این شرکت را شکست. این شرکت با بیش از 8 هزار نفر کارمند و کارگر و درآمد 2/ 1 میلیارد دلاری در سال گذشته میلادی جزو شرکت‌های موفق خودروسازی در جهان بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.