| کد خبر: 12086 |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد:

قیمت گذاری دستوری خودرو جواب نمی‌دهد

تین نیوز | یك عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأكید بر این كه اجرای واقعی اصل 44 قانون اساسی و ایجاد قطب سوم خودروسازی، بهترین راهكار رفع مشكلات كنونی صنعت خودرو است، گفت: قیمت‌گذاری دستوری خودرو جواب نمی‌دهد و با این كار كه حاشیه بازار را افزایش می دهد، نمی توان انتظار داشت قیمت خودرو كاهش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، حسین گروسی افزود: مگر قیمت‌گذاری دو سه سال اخیر توسط سازمان حمایت و شورای رقابت جواب داده و مشكل قیمت خودرو را حل كرده كه راه اشتباه گذشته در بحث قیمت‌گذاری خودرو را همچنان ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به این كه تجربه نشان داده روش قیمت گذاری دستوری خودرو بدون توجه به تنظیم عرضه و تقاضا در بازار جواب نمی دهد،‌ اظهار كرد: به نظر اقتصاددانان، دستورالعمل نامرئی یا همان نسبت عرضه و تقاضا در بازار، قیمت ها را تعیین می‌كند.

گروسی با بیان این كه در صورتی كه عرضه و تقاضا نسبت درستی با هم داشته باشند، قطعاً قیمت ها در بازار نیز متعادل خواهد شد، تصریح كرد: در غیر این صورت با قیمت گذاری خودرو به صورت بخشنامه‌ای، همین می‌شود كه امروز پس از سه سال به شرایط گذشته باز گشته‌ایم و مجدداً بحث قیمت‌گذاری خودرو مطرح شده است.

ایجاد قطب سوم خودروسازی موجب رفع انحصار در صنعت خودرو می‌شود
این نماینده مجلس با اشاره به این كه مشكل اصلی در خصوص افزایش قیمت خودرو، كاهش میزان تولید است، اظهار كرد: كاهش تولید در دو سال اخیر، دلیل اصلی مسائل و مشكلات قیمت خودرو بوده كه البته تا كنون نیز مرتفع نشده است.

وی با بیان این كه با توجه به وجود انحصار در بازار خودرو، راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی راهكار اساسی برای رفع این انحصار است، تصریح كرد: بهترین تصمیم و مؤثرترین راه حل در این ارتباط، ایجاد قطب سوم خودروسازی است كه موجب رقابت‌پذیری و رفع انحصار خواهد شد.

گروسی با اشاره به این كه بخش خصوصی باید با سرمایه گذاری در جهت ایجاد قطب سوم خودروسازی ‌وارد این صنعت شود، اضافه كرد: در این صورت با رقابت پذیری، ‌انحصار موجود شکسته شده و بسیاری از مشکلات موجود در صنعت خودرو حل خواهد شد.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص موانع و مشكلات صنعت خودروسازی ایران خاطرنشان كرد: افزایش تولید، سرمایه‌گذاری‌های جدید، خصوصی‌سازی و اجرای واقعی اصل 44 قانون اساسی، افزایش سهام شركت‌ها و صدور مجوز به منظور ایجاد قطب سوم خودروسازی، بسیاری از موانع و مشكلات صنعت خودروسازی را رفع خواهد كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.