| کد خبر: 108249 |

صدور همه بیمه های شخص ثالثاز اول آذر به طور برخط

تین نیوز| رییس کل بیمه مرکزی از استعلام آنلاین بیمه شخص ثالث همه شرکت های بیمه از اول آذرماه خبر داد و گفت: از تاریخ یاد شده همه بیمه های شخص ثالث باید به طور برخط (آنلاین) صادر شود.

 
«عبدالناصر همتی» در آیین گرامیداشت هشتاد و یکمین سالگرد تاسیس بیمه ایران افزود: هر بیمه گر باید بتواند به صورت آنلاین استعلام بیمه نامه را انجام دهد.
وی ادامه داد: حل معضلات و مشکلات صنعت بیمه دور از ذهن نیست و با تدبیر، همراهی و همدلی صنعت بیمه امکان پذیر است.

همتی همراهی، همدلی و همفکری را نیاز کنونی صنعت بیمه دانست و گفت: تلاش برای افزایش ظرفیت بیمه اتکایی کشور یک ضرورت است و تجارب کسب شده در دوره تحریم را باید حفظ و تقویت کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی از مدیران بیمه ایران خواست مطالبات معوق خود را با تدبیر، همراهی و همدلی کاهش دهند و نسبت به تکمیل و نهایی سازی طرح فناوری ارتباطات و انتقال اطلاعات جامع بیمه های خود به بیمه مرکزی اقدام کنند.
وی از استقبال و حمایت بیمه مرکزی از طرح های جدید و شرکت های بیمه تخصصی در زمینه برنامه ریزی برای فرهنگ سازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه های عمر در کشور خبر داد.

رییس کل بیمه مرکزی نهم آبان ماه از رشد 20 درصدی صنعت بیمه در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: آیین نامه حاکمیت شرکتی در شرکت های بیمه به زودی در دستور کار شورای عالی بیمه قرار می گیرد.

اواخر مهرماه نیز پیش نویس «آیین نامه اجرایی و حق بیمه مربوط به بیمه نامه حوادث راننده مسبب حادثه موضوع ماده 3 قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395» با پیشنهاد بیمه مرکزی در نشست شورای عالی بیمه مطرح و تایید شد.

ماده سه این قانون، دارنده وسیله نقلیه را مکلف می کند برای پوشش خسارت های بدنی واردشده به راننده مسبب حادثه، دستکم به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیرحرام، بیمه حوادث بگیرد.
مبنای محاسبه میزان خسارت قابل پرداخت به راننده مسبب حادثه، معادل دیه فوت یا دیه یا «ارش» جرح در فرض ورود خسارت بدنی به مرد مسلمان در ماه غیرحرام و هزینه معالجه آن است.

اَرش نوعی دیه است که در قانون از پیش تعیین نشده است. طبق ماده ۳۶۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ هر جنایتی که بر عضو کسی وارد شود و به طور شرعی مقدار خاصی به عنوان دیه برای آن تعیین نشده باشد، کسی که مرتکب جرم شده است باید ارش بپردازد. تعیین ارش به طور معمول با کارشناسی پزشکی قانونی و رای دادگاه است.

بر پایه پیش نویس آیین نامه اجرایی قانون بیمه شخص ثالث تازه، سازمان پزشکی قانونی مکلف است با درخواست راننده مسبب حادثه یا شرکت بیمه مربوط، نوع و درصد صدمه بدنی واردشده را تعیین و اعلام کند. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.