| کد خبر: 105582 |

عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس:

باشگاه پرسپولیس ۳ دستگاه اتوبوس اسکانیا خریداری می‌کند

تین‌نیوز| عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به خرید اتوبوس اسکانیا برای این تیم گفت: قرار است اتوبوسی که از نظر طراحی بیرونی کاملاً نمایانگر باشگاه پرسپولیس باشد، تولید و ساخته شود.
جعفر کاشانی  افزود: این اتوبوس از نظر طراحی داخلی به جای 25 صندلی، 30 صندلی خواهد داشت و امکانات مورد نیاز هم در آن قرار خواهد گرفت.

متن کامل این گفت‌وگو در ذیل آمده است:
چه شد که به فکر خرید اتوبوس اختصاصی برای باشگاه پرسپولیس و تیم فوتبال این باشگاه افتادید؟
در همه جای دنیا وقتی حرف از یک باشگاه زده می‌شود، منظور فقط یک تیم فوتبال نیست، خیلی چیزها هست که باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا معنا و مفهوم یک باشگاه درست باشد.

برای مثال، اگر چه ما باشگاه بارسلونا را با نام تیم فوتبال این باشگاه و امثال لیونل مسی، نیمار و سوارز می‌شناسیم، اما باشگاه بارسلونا در کنار تیم فوتبال، تیم والیبال، بسکتبال و هندبال و همچنین بسیاری دیگر از رشته‌های ورزشی را به طور جداگانه در قالب تیم‌هایی در دل خود دارد.

سوای این‌ها، این باشگاه تمامی اصول باشگاه‌داری از جمله امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را هم برای خود تعریف کرده است. برای مثال، کمپ اختصاصی دارد، مدارس فوتبال، سیستم حمل و نقل مستقل و خیلی چیزهای دیگر دارد.

در کشور ما اینطور نیست. متأسفانه علی‌رغم اینکه نام باشگاه بر هر یک از تیم‌های ایران گذاشته شده اما در اینجا ما فقط تیم‌داری می‌کنیم؛ یک تیم فوتبال با امکانات محدود. ما در هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس چند وقتی است برای ارایه تعریف جدیدی از باشگاه‌داری در کشور به دنبال توسعه زیرساخت‌های باشگاه هستیم.

از این رو بعد از اینکه با کمک شهرداری تهران یک کمپ اختصاصی گرفتیم، حالا می‌خواهیم با خرید یک دستگاه اتوبوس اسکانیا از شرکت عقاب افشان شرایط این بخش را هم به سمت حرفه‌ای‌گری سوق دهیم.

برنامه شما به خرید همین یک دستگاه اتوبوس ختم می‌شود؟
قطعاً نه. طی صحبت‌هایی که در هیأت مدیره باشگاه و بعد با مدیران شرکت عقاب افشان داشتیم، قرار است یک دستگاه اتوبوس اسکانیا برای تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه تا پایان فصل پاییز طراحی و تولید شود و تا پایان سال هم دو دستگاه دیگر برای تیم‌های دیگر باشگاه تولید و خریداری خواهد شد.

گویا اخیراً به همراه چند تن از مدیران باشگاه پرسپولیس به شهر سمنان سفر کردید و ضمن دیدار با مدیران ارشد شرکت عقاب افشان بازدیدی هم از خط تولید این کارخانه داشتید. درباره آن توضیحاتی می‌دهید؟

بله، ما بعد از تصمیم هیأت‌مدیره باشگاه مبنی بر خرید اتوبوس، به همراه مدیرعامل باشگاه و چند تن دیگر از مسؤولان سفری به استان سمنان داشتیم و از خط تولید کارخانه بزرگ عقاب افشان بازدید کردیم که برای ما بسیار جذاب و قابل توجه بود. باور کنید در این مجموعه صنعتی، عشق و علاقه کارکنان و کارگران به کارشان موج می‌زد.

بنده در آنجا دیدم اتوبوس‌هایی با جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا تولید می‌شوند که انصافاً هیچ تفاوتی با نمونه‌های اروپایی ندارند. خوشبختانه، یک مدیریت یکپارچه و متحد نیز این تلاش و همبستگی را هدایت می‌کند تا در نهایت یک محصول باکیفیت به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور خدمت کند.

درباره طراحی این اتوبوس هم که گویا قرار است نمونه‌ای خاص برای باشگاه پرسپولیس باشد، توضیحی بفرمایید.
خوشبختانه در این مورد همه توافقات انجام شده و قرار است اتوبوسی که از نظر طراحی بیرونی کاملاً نمایانگر باشگاه پرسپولیس باشد، تولید و ساخته شود. این اتوبوس از نظر طراحی داخلی به جای 25 صندلی، 30 صندلی خواهد داشت و امکانات مورد نیاز هم در آن قرار خواهد گرفت.

چرا برای خرید اتوبوس سراغ شرکت عقاب‌افشان و برند اسکانیا رفتید؟
اولین نکته اینکه اتوبوس اسکانیا، در داخل کشور تولید می‌شود و برای ما به عنوان یک ایرانی این یک اصل اساسی است که از تولید داخل حمایت کنیم. سوای این، اتوبوس اسکانیا بسیار حرفه‌ای و به‌روز است و علاوه بر زیبایی منحصربه فرد، شهرت و سابقه بسیار طولانی‌ای دارد. یقین بدانید ما خیلی ویژگی‌ها را در نظر گرفتیم تا به این تصمیم برسیم و بنده از این موضوع بسیار خوشحالم.

با توجه به اهمیت توسعه زیرساخت‌های باشگاه‌داری در کشور، آیا به باشگاه‌های دیگر هم خرید اتوبوس‌های اختصاصی را پیشنهاد می‌کنید؟

بله صد در صد. اتفاقاً ما چاره‌ای غیر از این نداریم. ما در جلسه‌ای که با مهندس اکبری‌راد، یکی از مدیران ارشد شرکت عقاب افشان داشتیم به خوبی علاقه وی را به ورزش و توسعه فرهنگ حرفه‌ای‌گری در ورزش احساس کردیم. ایشان از موضوع کمک به ورزش و فوتبال کشور به عنوان علاقه قلبی خود یاد کردند و تأکید داشتند که اگر باشگاه استقلال و دیگر باشگاه‌ها هم تمایل داشته باشند، حتماً چنین تمهیداتی برای آنها نیز در شرکت عقاب افشان در نظر گرفته خواهد شد.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.
به نظرم اگر فوتبال ما می‌خواهد از دنیای حرفه‌ای این رشته عقب نماند، باید هرچه سریعتر در گام نخست، داشته‌های خود را به‌روز و در ادامه، امکانات مورد نیازش را تأمین کند. ما باید هرچه سریعتر از تیم‌داری به باشگاه‌داری تغییر وضعیت دهیم و اگر زیرساخت‌های موجود را نداریم با کمک بخش‌های دیگر به وجود آوریم. امیدوارم روزی برسد که همه باشگاه‌های ما صاحب کمپ اختصاصی، اتوبوس اختصاصی و در کل یک ساختار اصولی باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.