| کد خبر: 1027 |

موانع احداثکارخانه خودروسازی صحنه برطرف شد / تولید سالانه یکصدهزار دستگاه خودرو

تین نیوز | فرماندار شهرستان صحنه از برطرف شدن موانع اجرای کارخانه خودروسازی این شهرستان خبر داد و گفت: عمده کارهای مقدماتی اجرای پروژه انجام و ادامه عملیات اجرایی آن از سر گرفته می شود.
 
رسول مجد اظهار داشت: دولت وام لازم برای پرداخت قسط اول کارخانه خودرو سازی صحنه را به شرکت ایران خودرو به عنوان مجری پروژه را پرداخت کرده است و موانع و مشکلات اجرای مجدد این پروژه عظیم برطرف شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه از ابتدای آغاز طرح کارخانه خودروسازی صحنه از سوی مسئولین استانی و شهرستانی هیچ مشکلی برای اجرای آن وجود نداشت، گفت: در این بین خود شرکت ایران خودرو تمایلی به اجرای این پروژه از خود آن هم به دلیل مسائل مربوط به بازاریابی و سرمایه گذاری نشان نمی داد که با وامی که از سوی دولت به این شرکت داده شد به نظر می رسد مشکلات مربوطه مرتفع شده باشد.
 
مجد همچنین با اشاره به پیشرفت 15 تا 20 درصدی کارخانه خودرو سازی صحنه، یادآور شد: فنداسیون پروژه طرح ریزی و تشکیلات اولیه برای اجرای آن در شهرک صنعتی صحنه و در زمینی به مساحت 30 هکتار فراهم شده است و در حال حاضر منتظر زدن سوله برای اجرای مجدد کار هستیم.
 
فرماندار شهرستان صحنه، خاطرنشان کرد: کارخانه خودروسازی شهرستان در دو فاز اجرایی خواهد شد که در فاز اول سالانه 50 هزار دستگاه خودرو تولید می شود و در فاز دوم نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته همین تعداد دستگاه تولید خواهد شد تا پس از اجرای کامل دو فاز، شاهد تولید سالانه یکصد هزار دستگاه خودرو باشیم.
 
مجد اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح خودروسازی صحنه را 400 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود 50 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
 
وی با بیان اینکه نمی توان زمان خاصی برای اتمام پروژه تعیین کرد، یادآور شد: با توجه به گشایش های ارزی که در کشور صورت گرفته به نظر می رسد در تامین اعتبار پروژه مشکلی نباشد و پروژه در موعد مقرر اجرایی خواهد شد.
 
مجد در پایان، اشتغالزایی مستقیم کارخانه خودروسازی صحنه را 300 نفر عنوان کرد و گفت: پیشبینی میشود بیش از 700 نفر نیز اشتغالزایی غیر مستقیم به همراه داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.