| کد خبر: 159999 |

مه غلیظ تردد خودروها را در گردنه‌های خراسان شمالی کند کرد

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی گفت: وجود مه غلیظ در گردنه‌های اسدلی در مسیر بجنورد- اسفراین و امین‌الله در مسیر بجنورد- آش خانه سبب کندی تردد خودروها شده است.

تین نیوز

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی گفت: وجود مه غلیظ در گردنه‌های اسدلی در مسیر بجنورد- اسفراین و امین‌الله در مسیر بجنورد- آش خانه سبب کندی تردد خودروها شده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: وجود مه سبب کاهش میدان دید رانندگان در محورهای مزبور شده است ازاین‌رو از رانندگان درخواست می‌شود بااحتیاط تردد داشته باشند.

وی افزود: اکنون در محدوده تونل بابا امان بجنورد نیز رانندگان با مه گرفتگی روبه‌رو هستند که انتظار می‌رود نکات ایمنی در رانندگی را مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مه گرفتگی سبب لغزندگی سطح جاده شده است گفت: با توجه به برودت هوا و لغزندگی جاده، رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت داشته باشند.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه بارش برف و باران برای استان پیش‌بینی‌شده است اظهار کرد: از مردم درخواست می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت اقدام به سفر حتماً تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی گفت: رانندگان پیش از سفر از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کنند.

هواشناسی خراسان شمالی از ورود سامانه جدید بارشی به استان خبر داده و اعلام کرده است که با ورود سامانه بارشی جدید، برف و باران استان را دربرمی گیرد و دمای هوا تا 12 درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی، یک هزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.

اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه‌های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه‌های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.

طول راه‌های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه‌های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.