| کد خبر: 158752 |

◄ تصویب دستوالعمل اجرائی سیما و منظر شهری در جلسه کمیسیون ماده پنج

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب دستورالعمل اجرایی سیما و منظر شهری در جلسه کمیسیون ماده پنج خبر داد.

تین نیوز

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب دستورالعمل اجرایی سیما و منظر شهری در جلسه کمیسیون ماده پنج خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی دکترروزبه دادجو گفت :جلسه کمیسیون ماده پنج امروز مورخ 17 دی 96 در استانداری برگزار شد.

وی اظهار داشت :مدیریت شهر سازی و معماری این اداره کل از ابتدای امسال و بر اساس مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری  درخصوص ضوابط و مقررات ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری، جهت ساماندهی و ضابطه مند کردن طراحی و اجرای نمای ابنیه در سطح استان، اقدام به تهیه و تدوین پیش نویس دستورالعمل اجرائی نما و سیمای شهری نموده است.

دکتر دادجو عنوان کرد:لزوم تهیه این ضوابط با توجه به زلزله خیز بودن استان و خسارات ناشی از زلزله های سالهای قبل ، از جمله سالهای 1375 و 1396 که خسارات زیادی در بخش نمای ابنیه بوجود آورده است و همچنین جهت جلوگیری از اجرای نماهای مغایر با مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری از قبیل نماهای نامتعارف و غیر بومی و نماهای مغایر با مقررات ملی ساختمان، بیش از پیش در سطح استان احساس می شد.

وی تصریح کرد:لذا پس از برگزاری جلسات متعدد فنی در کمیته های مربوطه و دریافت نظرات فنی و اجرائی از دستگاههای اجرائی مرتبط از قبیل شهرداری و سازمان نظام مهندسی و اساتید دانشگاهی و ... این مهم به تحقق پیوست و پس از دریاقت نظرات تکمیلی و دریافت اصلاحات طی مکاتبات صورت گرفته با وزارت متبوع، پیش نویس نهائی تهیه گردید و جهت تائید نهائی در جلسه کمیسیون ماده 5 شهرهای استان مطرح گردید.

دکتر دادجو افزود :طبق رای کمیسیون رعایت این دستورالعمل از تاریخ ابلاغ ، در طراحی ، محاسبه ، نظارت ، اجرا، بهره برداری و نگهداری کلیه ساختمانهای واقع در بافت مرکزی شهر (مطابق طرح تفصیلی مصوب شهربجنورد ) مجاور خیابان های با عرض 14 متر و بالاتر و در بافت حاشیه ، مجاور خیابان های با عرض 20متر و بالاتر توسط تمامی مراجع ذکر شده در ماده ۳۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در محدودة شهرستان بجنورد الزامی است.

وی گفت :کنترل اجرای این آیین نامه نیز همانند فرایند مرسوم در مرحله کنترل نقشه توسط نظام مهندسی ساختمان با همکاری شهرداری خواهد بود.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی  در پایان یادآور شد:همچنین اجرای بالکن درکلیه معابر عمومی ممنوع بوده و درصورت تمایل مالک به ایجاد شکستگی ، بایستی درمحدوده مالکیت اجراگردد ،همچنین مقرر شد جهت اجرائی نمودن دستورالعمل، جلسه ای با تمام دستگاههای اجرائی مربوطه برگزار گردد و راهکار های اجرائی آن نهائی شده و در نهایت ضوابط جهت اجرا ابلاغ گردند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.