| کد خبر: 151954 |

در جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد مطرح شد؛

مخالفت فرمانداری بجنورد با افزایش نرخ کرایه تاکسی

در پی مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد مبنی برافزایش نرخ کرایه تاکسی در این شهر، فرمانداری مخالف خود را اعلام کرد.

تین نیوز

در پی مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد مبنی برافزایش نرخ کرایه تاکسی در این شهر، فرمانداری مخالف خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، رئیس کمسیون شهرسازی شورای شهر بجنورد شامگاه یک‌شنبه در جلسه رسمی این شورا اظهار کرد: مخالفت فرمانداری بجنورد به این دلیل است که افزایش نرخ کرایه تاکسی باید کمتر از 10 درصد باشد درحالی‌که میانگین آن کمتر از این درصد بود.

سید محسن موسوی بابیان اینکه برای حل این مسئله سه‌راه حل وجود دارد، تصریح کرد: ردیف‌هایی که برای افزایش بیش از 10 درصد نرخ تاکسی وجود دارد، حذف شود یا بر اجرای این مصوبه اصرار کنیم و یا این مصوبه مسکوک باقی بماند.

درنهایت با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با اصلاح ردیف‌های مصوبه افزایش 10 درصدی موافقت شد.

بافت فرسوده تهدیدی برای امنیت مردم است

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با حضور در این جلسه بابیان اینکه 154 هکتار از بافت شهرستان بجنورد فرسوده است، گفت: بافت فرسوده تهدیدی برای امنیت مردم است.

سرهنگ حسین جعفری بجنورد را دومین شهر پرحاشیه‌نشین کشور اعلام کرد و افزود: یک‌سوم مردم بجنورد حاشیه‌نشین هستند ازاین‌رو برای تأمین امنیت این مناطق نیاز به همکاری دستگاه‌های متولی داریم.

جعفری اظهار کرد: همچنین بجنورد دارای فضاهای فرسوده‌ای است که رفت‌وآمد انجام نمی‌شود ازاین‌رو باید نسبت به بازسازی آن مناطق قبل از وقوع هر نوع اتفاقی تدبیری اندیشید.

وی بابیان اینکه بسیاری از ناهنجاری‌های شهری در پارک‌ها به وجود می‌آید، تصریح کرد: چنانچه در قالب یک کار علمی، مشکلات پارک‌ها را مرتفع کنیم به امنیت کشور کمک می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی همچنین به مشکلات گلستان شهر اشاره کرد و گفت: گلستان شهر به دلیل پراکندگی اقوام مختلف و وجود خانه‌های خالی از سکنه زمینه بروز هرگونه ناهنجاری، بزهکاری و مشکلاتی امنیتی را ایجاد کرده است.

آسیب اجتماعی دغدغه نظام است

سرهنگ جعفری بیان کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی دغدغه و به‌نوعی پاشنه آشیل نظام شده به‌طوری‌که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله مقابله با آسیب اجتماعی دو سال با تأخیر آغازشده است.

وی پلیس را یکی از ابزارهای مقابله با آسیب اجتماعی دانست و اظهار کرد: به دلیل پدیده‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید پلیس ملزم به برخورد است که درنهایت نارضایتی و مخالفت را به دنبال دارد.

این مقام انتظامی افزود: در جامعه سنتی که فرهنگ و اقوام مختلف وجود دارند نباید آسیب اجتماعی به‌اندازه نگران‌کننده وجود داشته باشد.

سرهنگ جعفری تصریح کرد: مسئله آسیب‌های اجتماعی بسیار جدی اما قابل مدیریت است و همچنین هم‌افزایی بین دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: در هر پدیده اجتماعی 27 دستگاه دخیل هستند اما متأسفانه در بحث مقابله و پیشگیری پلیس به‌تنهایی ورود پیداکرده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی ادامه داد: پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند متولی امنیت باشد بلکه دیگر دستگاه‌ها نیز برای تأمین این امر مهم اجتماعی شریک هستند.

وی همچنین درباره فلسفه وجودی پلیس امنیتی گفت: امروز صاحب‌نظران علم امنیت می‌گویند شکل و رویکرد امنیت تغییر کرده به‌طوری‌که برای رسیدن به هر نوع توسعه‌ای امنیت ضرورت دارد.

سرهنگ جعفری اظهار کرد: همان‌طور که برای رسیدن به توسعه اقتصادی تلاش می‌کنیم، لازمه آن داشتن امنیت است حتی برای احداث پارک نیز امنیت آن در اولویت قرار دارد.

وی افزود: ازاین‌رو برای توسعه امنیت، تغییر نگاه‌های دستگاه‌های متولی ضرورت دارد.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی بابیان اینکه امنیت موضوعی کاملاً اجتماعی و فرهنگی است، گفت: پلیس امنیت را برای مردم و اجتماع می‌خواهد، بنابراین جنس امنیت باید اجتماعی و فرهنگی باشد.

سرهنگ جعفری تصریح کرد: به‌منظور تأمین امنیت نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

وجود رد پای فضای مجازی در تمامی پرونده‌ها

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی بابیان اینکه مدیرت فضای مجازی از دست تصمیم‌گیرندگان بیرون رفته است، گفت: امروز در هر پرونده رد پایی از فضای مجازی وجود دارد.

سرهنگ جعفری همچنین بر نصب بنر با شعارهای اجتماعی و تأثیرگذار در سطح شهر تأکید کرد و افزود: قطعاً دیدن شعارهای اجتماعی در ذهن مردم تأثیر خواهد گذاشت و در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.