| کد خبر: 82939 |

موافقت دولت با آغاز عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد

تین نیوز | مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد از صدور مجوز ترک تشریفات قرارداد حفاری خط سوم قطار شهری این کلانشهر از سوی دولت خبر داد.

 

کیانوش کیامرز افزود: طبق آیین نامه دولت، تنها در صورتی که یکی از خطوط مترو بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد مجوز آغاز عملیات اجرایی خط دیگر صادر می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری مشهد با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است که با توجه به عنایت ویژه دولت به خطوط ریلی مشهد، مجوز آغاز عملیات اجرایی خط سوم و تامین اعتبار آن از محل اعتبارات دولتی و شهرداری صادر شد.

وی صدورمجوز ترک تشریفات را اقدامی ارزنده برای شهر مشهد بیان و تصریح کرد: با ابلاغ این مجوز دولت با واگذاری عملیات اجرایی این خط به پیمانکار موافقت کرد.

وی تصریح کرد: با صدور این مجوز عملیات حفاری 28.5 کیلومتر تونل خط سوم به همراه 12 ایستگاه به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با 11 هزار میلیارد ریال هزینه واگذار می شود.

کیامرز ادامه داد: عملیات حفاری تونل این خط از ابتدای سال آینده آغاز می شود.

در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر را در این مسیر جا به جا می کند.

مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.

عملیات حفاری مسیر 14،5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیرماه 1390 آغاز و پانزدهم بهمن ماه امسال به پایان رسید.

عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28،5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد و اینک مراحل ساخت ایستگاه ورودی دستگاه حفاری در ضلع شمال شرقی میدان فردوسی در حال انجام است.

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مرحله پایانی را طی می کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.