| کد خبر: 1794 |

روزانه ۱۰۰ هزار نفر از قطار شهری مشهد استفاده می‌کنند

تین نیوز | مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: به طور میانگین روزانه 100 هزار نفر از خط 2 قطار شهری مشهد استفاده می‌کنند.

ابوالفضل میرزایی ظهر امروز در نشستی خبری که درذ ساختمان قطار شهری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قرارداد خط 2 قطار شهری مشهد در سال 87 منعقد شد که قرار بود در سال 92 به بهره‌برداری برسد اما تاخیرات قابل توجهی داشت اما بر اساس برنامه زمان‌بندی جدید در طی 38 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی افزود: برای خط 2 قطار شهری مشهد 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر خواهد شد و عرضه مستقیم نخواهد داشته و به صورت کلی فروخته خواهد شد و در ضمن از صندوق توسعه ملی نیز بودجه مناسبی برای خرید واگن‌ها خط 2 اخذ شده است.
 
میرزایی با بیان اینکه در خط 2 قطار شهری مشهد دو حفار مکانیزه از شمال و جنوب مشغوا کار هستند، اضافه کرد: حفار شمالی تا به امروز 5 هزار و 200 متر را حفاری کرده که تا ایستگاه راه‌آهن تنها هزار متر مانده که پیش‎بینی می‌شود در نیمه اول سال آینده به پایان برسد و همچنین از سمت جنوب با توجه به این خاک سنگی است از مجموع 6 هزار و 500 متر، 2 هزار 700 متر حفاری شده که تا اواسط سال 94 به پایان می‌رسد.
 
مدیرعامل قطار شهری مشهد در خصوص اعتبارات تعلق گرفته به خط 2 نیز گفت: در سال جاری شهرداری از 204 میلیارد تومان تعهد خود 124 میلیارد را پرداخت کرده و دولت نیز از 130 میلیارد تعهد خود 43.5 میلیارد تومان را تا این لحظه پرداخت کرده است اما ما در سال 93 امیدواریم با توجه به نگاه ویژه شهردار مشکل مالی نداشته باشیم.
 
وی در خصوص توسعه خط یک قطار شهری مشهد نیز تصریح کرد: برای دسترسی خطوط ریلی به فرودگاه مشهد دو ایستگاه پرواز و فرودگاه به خط یک اضفه می‌شوند و امیدواریم این طرح توسعه تا اوایل سال 94 به بهره‌برداری برسد.
 
میرزایی خاطرنشان کرد: از زمان افتتاح خط 2 قطار شهری تا به امروز 66 میلیون نفر از این خط استفاده کردند و به طور میانگین روزانه 100 هزار نفر از این خط استفاده می‌کنند.
 
میرزایی در خصوص افزایش واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد نیز بیان داشت: برای این خط تا به امروز 60 واگن خریداری شده اما این خط نیاز به 120 واگن دارد که امیدوارم قرارداد این تعداد افزایش به زودی نهایی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.