| کد خبر: 165130 |

عملکرد قطارهای حومه‌ای خراسان رضوی

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت از رشد 39 درصد حمل‌ونقل مسافران از طریق قطارهای حومه‌ای و مسیرهای ریلی درون استانی نسبت به سال 96 خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن خراسان از رشد 39 درصد حمل‌ونقل مسافران از طریق قطارهای حومه‌ای و مسیرهای ریلی درون‌استانی نسبت به سال 96 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدهادی ضیایی‌مهر گفت: طرح قطارهای حومه‌ای یکی از اولویت ‌ها و سیاست ‌های حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران با اولویت شهرهای پرجمعیت مانند تهران و مشهد است.

او گفت: سال گذشته 284 هزار و 332 مسافر با قطارهای حومه‌ای و درون‌استانی جابه‌جا شدند که این رقم در سال پیش از آن 204 هزار و 862 نفر بود.

ضیایی‌مهر افزود: هم‌اکنون مسافران بسیار در مسیر مشهد به شهرهای نیشابور، فیروزه و شهرستان‌های سبزوار، جوین و جغتای جابجا می‌شوند که به دلیل اینکه طول سیر این قطارها از شعاع 100 کیلومتری مشهد بیشتر است در قالب قطارهای حومه‌ای دسته‌بندی نمی‌شوند.

او گفت:  در سال 96 بیش از 170 هزار مسافر قطارهای درون استانی اغلب در ایستگاه‌های نیشابور، فیروزه، سبزوار، اسفراین، جوین، نقاب و ایستگاه‌های آزادوار تردد داشته‌اند.

وی گفت: برای بهره‌برداری هرچه بیش‌تر ساکنان شهر 280 هزارنفری سبزوار از خطوط درون استانی راه‌آهن، اتصال شهر سبزوار به شبکه ریلی آغازشده و این پروژه متناسب بااعتبار تخصیصی سالانه در حال پیشرفت است.

ضیایی‌مهر پیمانکار طرح مزبور را شرکت توسعه زیرساخت‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: در صورت تکمیل این طرح قطار مشهد - سبزوار راه‌اندازی شده و در صورت تقاضا قطار مسیر سبزوار - تهران نیز برقرار می‌شود.

به گزارش ایرنا، او گفت: در حال حاضر قطار حومه‌ای مسیر مشهد - سرخس به‌صورت 2 بار رفت‌وبرگشت در شبانه‌روز در حال ارائه خدمات به مردم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.