| کد خبر: 163317 |

شهردار:

7 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای قطار شهری مشهد منتشر شد

شهردار مشهد گفت: هفت هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت روز دوشنبه (دیروز) برای اجرای طرح های قطار شهری در این کلانشهر منتشر شد.

تین نیوز

شهردار مشهد گفت: هفت هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت روز دوشنبه (دیروز) برای اجرای طرح های قطار شهری در این کلانشهر منتشر شد.

قاسم تقی زاده خامسی، سه شنبه در آیین بهره برداری از خیابان دوسطحی آِیت الله واعظ طبسی در محدوده حرم مطهر رضوی افزود: متروی مشهد در سال 96 مجوز انتشار هفت هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را داشت اما 2 روز مانده به آخر سال، اعلام شد که این مجوز کان کم یکن است.
وی بیان کرد: با پیگیری انجام شده و حمایت های خوب نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی ساعت 16 دیروز مجوز انتشار این اوراق احیا شد و اوراق مشارکت نیز در ساعت 18 دیروز انتشار یافت.
شهردار مشهد با تشکر از حمایتهای تولیت آستان قدس رضوی در به ثمر رسیدن طرح های عمران شهری، ادامه داد: خیابان دوسطحی مرحوم آیت الله طبسی بدون حمایت تولیت آستان قدس اجرایی نمی شد.
وی با بیان اینکه با حمایت تولیت آستان قدس در مشهد اتفاقات مهمی خواهد افتاد، افزود: بر اساس برنامه ریزی هفت مسیر و خیابان دیگر نیز مانند این خیابان برای سهولت دسترسی زائران به حرم مطهر رضوی ساخته خواهد شد.
تقی زاده خامسی بیان کرد: شهرداری بودجه چندانی ندارد اما با همت پیمانکاران بسیاری از این پروژه ها با نصف قیمت انجام می شود.
شهردار مشهد از تولیت آستان قدس رضوی درخواست کرد تا اجازه دهد مردم از برخی باغ های آستان قدس استفاده کنند و افزود: این مهم یک تصمیم بین المللی است و برای تحقق آن شهرداری، هر کاری که آستان قدس لازم بداند را انجام می دهد تا مردم بتوانند از باغهایی که امکان استفاده از آن هست، برخوردار شوند.
نخستین خیابان دوسطحی مشهد به طول 500 متر، یکی از زیباترین مسیرهای منتهی به حرم مطهر است که مسیر حرکت سواره و وسایل نقلیه را از پیاده به صورت طبقاتی تفکیک کرده و زائران و مجاوران حرم رضوی از طریق آن به صورت پیاده و با ماشین‌های برقی به صحن غدیر حرم مطهر مشرف می شوند. 
مسیر پیاده راه این خیابان امروز بهره برداری شد و عملیات مسیر سواره رو زیرین آن نیز در دست اجراست. 
طول سازه بتنی این خیابان350 متر و عرض آن 32.5 متر است که در فضای زیرسطحی این خیابان یک تونل مشترک انرژی به منظور عبور تاسیسات برق، آب و تلفن در نظر گرفته شده است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.