| کد خبر: 158128 |

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان خراسان رضوی

ابراهیم نصری در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته حمل ونقل ،‌رانندگان و راهداری درجمع خبرنگاران افزود: از مجموع 32 هزار و 911 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای این استان، 27 هزار و 482 دستگاه مربوط به ناوگان باری است که 77 درصد از کل ناوگان فرسوده استان را تشکیل داده است.

تین نیوز

 ابراهیم نصری در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته حمل ونقل ،‌رانندگان و راهداری درجمع خبرنگاران افزود: از مجموع 32 هزار و 911 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای این استان، 27 هزار و 482 دستگاه مربوط به ناوگان باری است که 77 درصد از کل ناوگان فرسوده استان را تشکیل داده است.

 به گزارش تین‌نیوزبه نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی،  وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 530 دستگاه از ناوگان حمل ونقل کالا و مسافر استان نوسازی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 96 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت 12 هزار و 159 دستگاه وسیله نقلیه فرسوده این ناوگان اعم از شخصی، عمومی و دولتی از رده خارج شده است نصری بودجه ابلاغی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در سال جاری را هزار و 780 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با وجود تخصیص حدود400 میلیارد ریالی این بودجه، ایمن سازی جاده های استان در اولویت کاری این اداره کل بوده است.

وی افزود: براساس برآوردها، حذف 60 نقطه پر تصادف جاده‌ای خراسان‌رضوی نیازمند اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی است و امسال در عین بی پولی حدود 750 کیلومتر روکش آسفالت در جاده های استان انجام داده ایم . مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار کرد: هزینه نگهداری راهها بر اساس شاخص های فنی معادل چهار درصد ارزش راههاست که این رقم در راههای استان معادل3400 میلیارد ریال در سال است.

وی گفت: جابجایی مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در هشت ماه امسال 13 میلیون و 689 هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش داشته است.

نصری افزود: این کاهش نشان از افزایش جابجایی مسافر با خودرو های شخصی است. وی اظهار کرد: در مجموعه حمل و نقل جاده ای استان 55 هزار و 434 نفر اشتغال مستقیم دارند و در سال جاری اشتغال جدید برای سه هزار و 974 نفر برنامه ریزی شده که تاکنون 2 هزار و 758 نفر در این حوزه مشغول کار شده اند.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: 40 درصد آسفالت جاده های استان نیازمند ترمیم و روکش جدید است اما به دلیل کمبود منابع، سالانه حدود یک سوم آنها ترمیم یا روکش می شود.

نصری ادامه داد: برای انجام آسفالت های حفاظتی، روشهای جدید و دانش بنیان از جمله استفاده از قیرهای پلیمری در دستور کار قرار دارد و هم اکنون چند کیلومتر از جاده سرخس با استفاده از این روش روکش شده است. وی افزود: در این روش نوین عمر آسفالت چند برابر روشهای قدیمی است 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.