| کد خبر: 156844 |

تملک و آزادسازی مسیر قطار برقی مشهد- گلبهار تا ماه آینده

نماینده مردم چناران طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی از آزادسازی و تملیک مسیر قطار برقی مشهد گلبهار تا ماه آینده خبر داد.

تین نیوز

نماینده مردم چناران طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی از آزادسازی و تملیک مسیر قطار برقی مشهد گلبهار تا ماه آینده خبر داد.

 دکتر محمد دهقان، در گفتگو با ندای چناران در خصوص مشکلات حمل‌ونقل برون‌شهری و وضعیت پیشرفت قطار برقی مشهد- گلبهار اظهار داشت: در تابستان، جلسه‌ای با وزیر راه و استانداری برای حل مشکل حمل‌ونقل گلبهار انجام و در آن قرار شد ظرف یک ماه، مسئله حمل‌ونقل گلبهار را حل کنند.

اتوبوس‌های بخش خصوصی در مسیر گلبهار به مشهد ارائه خدمات می‌دهند

نماینده مردم چناران طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیروز نیز جلسه‌ی دیگر با حضور مسئول اداره حمل‌ونقل و پایانه‌های استان در محل استانداری برگزار شد و قرار شد اتوبوس‌های بخش خصوصی در مسیر گلبهار به مشهد ارائه خدمات دهند و اتوبوس‌های فعلی شهرداری نیز همچنان در این مسیر باقی بمانند و ارائه خدمت کنند.

وی بابیان اینکه ممکن است قیمت خدمات اتوبوس‌های بخش خصوصی با قیمت خدماتی که اتوبوس‌های شهرداری ارائه می‌دهند، کمی متفاوت باشد، گفت: با این تصمیم تعداد اتوبوس‌ها زیاد می‌شود و مردم آزادانه می‌توانند تعیین کنند از چه اتوبوسی سرویس بگیرند.

آزادسازی مسیر قطار برقی مشهد گلبهار تا ماه آینده

وی همچنین در خصوص وضعیت اجرای پروژه قطار شهری مشهد گلبهار نیز عنوان داشت: ۳۵ کیلومتر از ۴۰ کیلومتر مسیر قطار برقی گلبهار به مشهد باز شده است و چند کیلومتر نیز از زیرزمین عبور خواهد کرد.

دهقان بابیان اینکه حدود یک کیلومتر از این مسیر به تعاونی حکمت بازنشستگان نیروی انتظامی تعلق دارد، بیان داشت: سال گذشته تفاهمی بین شرکت عمران و این تعاونی انجام شد اما طرفین به تعهداتشان عمل نکردند و در جلسه دیروز قرار شد ظرف یک ماه آینده اراضی که در مسیر اجرای طرح قطار برقی قرار می‌گیرند آزاد و حق‌وحقوق کارکنان نیروی انتظامی، با توجه به قیمت ریالی زمینشان با زمین‌های گلبهار تواتر شود.

فاینانس قطار برقی مشهد گلبهار در مرحله نهایی است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس بابیان اینکه فاینانس قطار برقی مشهد گلبهار مرحله آخرش را طی کرده است، گفت: اعتبار خوبی برای اجرای طرح قرار داده شده است و بسترهای لازم برای اجرای این پروژه (قطار برقی) فراهم است و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد و باقی‌مانده زمین‌هایی که تملک نشده در اختیار مجریان طرح قرار گیرد تا با سرعت بیشتری پروژه اجرا شود.

دهقان خاطرنشان کرد: مسیر قطار برقی گلبهار به چناران در سال ۱۳۹۵ در قانون قرار داده شده است و عنوان قطار برقی مشهد گلبهار به‌قطار شهری مشهد گلبهار چناران اصلاح شده است.

ضرورت تملیک هرچه سریع‌تر مسیر گلبهار تا چناران

وی افزود: بخشی از مسیر گلبهار به چناران که باید تسطیح حریم شود در اختیار شرکت عمران گلبهار است و در حریم گلبهار قرار دارد و در آن بخش مانعی وجود ندارد و شرکت عمران تعهد کرده است که آن مسیر را باز کند اما بخشی که در حوزه چناران قرار دارد نیازمند همکاری شهرداری و فرمانداری چناران است تا به‌محض اینکه پیمانکار اصلی از بعد از فاینانس روی پروژه آمد دیگر مسیری باز نشده وجود نداشته باشد.

نماینده مردم چناران طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که طبق توافقی که صورت گرفته تسطیح حریم ظرف یک ماه آینده انجام شود و تا پایان سال نیز پیمانکار اصلی روی پروژه بیاید و بحث نصب دکل‌ها و ریل‌گذاری را شروع کند.

 

منبع: ندای چناران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.