| کد خبر: 153775 |

ثامر السبهان وزیر سعودی:

تجهیز 87 نقطه تصادف خیز جاده های خراسان رضوی به علائم آشکارساز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تاکنون نیمی از نقاط تصادف خیز در جاده های این استان با تجهیز به علائم هشداردهنده، تابلو و سایر تجهیزات ایمنی آشکارسازی شده است.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تاکنون نیمی از نقاط تصادف خیز در جاده های این استان با تجهیز به علائم هشداردهنده، تابلو و سایر تجهیزات ایمنی آشکارسازی شده است.

علیرضا خجسته روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب تاکنون افزون بر 15 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: 147 نقطه پرتصادف و دارای تصادف در جاده های خراسان رضوی شناسایی شده که 60 نقطه آن پرتصادف است. نقاط پرتصادف و نقاط دارای تصادف بر اساس تعداد و شدت تصادفات تقسیم بندی و شناسایی شده اند.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در سالهای اخیر برای کاهش و پیشگیری حوادث جاده ای اقدامات موثری در زمینه آشکارسازی مناطق تصادف خیز محورهای استان انجام شده اما رفع کامل این نقاط با انجام پروژههای راهسازی در مجموع نیازمند 450 میلیارد ریال اعتبار است.
وی به سه عامل موثر در بروز تصادفات شامل انسان، جاده و وسیله نقلیه اشاره و بیان کرد: سهم جاده ها در بروز تصادفات طبق استانداردهای جهانی بین هفت تا 10 درصد است. عامل انسانی نقش 70 تا 75 درصدی در بروز تصادفات جاده ای دارد و بقیه مربوط به وسایل نقلیه می باشد.
خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.