| کد خبر: 153593 |

آلودگی هوا در مشهد وارد نهمین روز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد روز یکشنبه 14 آبان ماه برای نهمین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد روز یکشنبه 14 آبان ماه برای نهمین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار دارد.

حمید صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد با 139 پی.اس.آی بیش از حد مجاز و در وضعیت هشدار است.

وی ایستگاه های خاقانی با 165، الهیه با 155 ، شهید مفتح با 152و چمن با 151 پی.اس.آی را آلوده ترین نقاط امروز در مشهد برای همه گروههای سنی اعلام کرد و گفت: ایستگاه های امامیه با 146، خیام شمالی و سمزقند هر یک با 142، شهید کریمی با 139، سرافرازان با 137و شهید آوینی با 109 پی.اس.آی نیز دیگر نقاط آلوده امروز در مشهد هستند.

وی بر لزوم استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکار گرفتن خودروهای شخصی تاکید کرد و افزود: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

وی اظهار کرد: با توجه به وقوع پدیده وارونگی هوا و تخلیه آلاینده ها به لایه های فوقانی، همچنان با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم و نوزیدن باد نیز بر شدت آلودگی افزوده است.

روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.

شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

از ابتدای هفته گذشته کیفیت هوای شهر مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.