| کد خبر: 166691 |

◄ پیشرفت 50درصدی پروژه محور میل ۷۸ به فراه افغانستان

سال قبل حدود ۲۵ کیلومتر زیرسازی محور قلعه کاه به سمت فراه افغانستان از قطعه محور دوم انجام شدو به زودی مناقصه ۱۵ کیلومتر دیگر آن نیز برگزار می‌شود.

تین نیوز

یکی ازپروژه های مهمی که اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی پیگیر تکمیل و اتمام آن است و نقش مهمی در بهبود اقتصاد استان دارد پروژه احداث محور میل ۷۸ به فراه افغانستان است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری بابیان اینکه از ۱۲۰ کیلومتر این مسیر ۶۰ کیلومتر آن آسفالت شده اظهار کرد: خوشبختانه بعد از گذشت پنج سال توقف این پروژه بدلیل عدم تخصیص اعتبار لازم ، سال گذشته عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر باقی مانده نیز آغاز شد که ۱۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه فرامرزی نیز صددر صد تزریق شد.

 مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: سال قبل حدود ۲۵ کیلومتر زیرسازی محور قلعه کاه به سمت فراه افغانستان از قطعه محور دوم انجام شدو به زودی مناقصه ۱۵ کیلومتر دیگر آن نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: بهسازی و احداث ۶۰ کیلومتر باقی مانده از این محور که تاثیربسزایی در اقتصاد استان دارد درصورتی که به سرانجام برسد طول مسیر ترانزیت کالا به کشور افغانستان و آسیای میانه حدود ۴۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: این محور شرایط بسیار سختی دارد و برای تردد در همین ۶۰ کیلومتر رانندگان باید ۵ تا ۶ ساعت در مسیر باشندکه درسالجاری هم بهسازی و احداث ۳۰ کیلومتر از مسیر در دستور کار اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی قرارگرفت .لازم بذکراست این محور ۱۰ میلیارد تومان درسالجاری اعتبار دارد که براساس مناقصه ای که برگزار شد ۲۵ میلیارد تومان فقط هزینه زیرسازی این محور فرامرزی استان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.