| کد خبر: 166545 |

◄ افزایش 46 درصدی پرواز زائران حج در فرودگاه بیرجند

پروازهای حج تمتع از ۲۷ تیرماه آغاز می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: تعداد زائرین امسال فرودگاه بیرجند به ۴۶۸۸ نفر زائر افزایش‌یافته است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۴۶.۵ درصدی در اعزام و پذیرش زائران خواهیم بود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی، هادی سلامی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در نخستین جلسه هماهنگی پروازهای حج تمتع سال ۱۳۹۷ این فرودگاه  با اشاره به آغاز پروازهای حج تمتع از ۲۷ تیرماه گفت: فرودگاه بین‌المللی بیرجند امسال برای  دومین بار در میزبان پروازهای حج تمتع خواهد بود.

وی افزود: فرودگاه بیرجند در سال گذشته به‌عنوان نخستین بار میزبان پروازهای حج تمتع بود که با تلاش‌های همکاران فرودگاهی و همچنین ارگان‌های درگیر در عملیات حج توانستیم رضایت‌مندی صددرصدی زائران را به دست آوریم.

سلامی ادامه داد: سال گذشته کاستی‌هایی نیز وجود داشت که با کسب تجربه تمام تلاشمان بر این خواهد بود که بتوانیم بهتر از گذشته به زائران و مستقبلین خدمات ارزنده ارائه دهیم.

وی با اعلام زمان تقریبی آغاز پروازهای حج گفت: طبق اعلام معاون سازمان حج و زیارت پروازهای مدینه‌قبل از ۲۷ تیرماه تا ۱۹ مردادماه و پروازهای مدینه‌بعد از ۸ تا ۲۴ مردادماه انجام خواهد شد و هنوز مشخص نیست که کاروان‌های خراسان جنوبی مدینه‌قبل یا بعد خواهند بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با اشاره به افزایش زائران در فرودگاه بیرجند افزود: پروازهای حج تمتع در حال برنامه‌ریزی ازنظر زمان و تایپ هواپیماها است و به‌طور رسمی برنامه‌ای به این فرودگاه اعلام‌نشده است. سال گذشته تعداد ۳۲۰۰ زائر از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند که طبق اعلام رسمی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد زائرین امسال به ۴۶۸۸ نفر زائر افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۴۶.۵ درصدی در اعزام و پذیرش زائرین خواهیم بود.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد ۱۲ پرواز رفت‌وبرگشت از فرودگاه بیرجند صورت پذیرفت که پیش‌بینی می‌شود با توجه به تعداد زائر اعلام‌شده، امسال میزبان حداقل ۱۸ پرواز رفت‌وبرگشت باشیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی اعلام کرد: فرودگاه بیرجند همانند سال گذشته آمادگی کامل برای پذیرش پروازهای یادشده را دارد و در سال‌های جاری  زیرساخت‌های  مناسبی در فرودگاه بیرجند مهیا و پیشرفت بسیار خوبی درزمینهٔ های ایمنی و خدماتی حاصل‌شده است؛ ازجمله نصب دستگاه‌ها و سیستم‌های کمک ناوبری و ارتباطی مختلف، گرفتن گواهینامه‌های متعدد برای فرودگاه، محوطه‌سازی،ساخت پارکینگ، نصب چراغ های های روشنایی باند و کنسول‌های برج مراقبت استریپ سازی و ارتقای سطح اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی که  باعث شده است فرودگاه بیرجند ازنظر ایمنی و استانداردها ارتقا یابد.

سلامی درباره دیگر پروازهای فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: به‌تازگی ۸  پرواز رفت‌وبرگشت توسط شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تهران-بیرجند-تهران به مجموع پروازهای فرودگاه بیرجند اضافه‌شده و اکنون هفته‌ای ۴۲ پرواز داخلی (رفت‌وبرگشت) از فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی انجام می‌پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.