| کد خبر: 157374 |

دغدغه‌های مدیرکل راهداری و حمل نقل خراسان‌جنوبی از ایمنی راه‌ها

مدیرکل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ایمنی در راه ها دارای سقف و حد مشخصی نیست و هرچه در راه ها هزینه شود ایمن‌تر خواهد شد.

تین نیوز

 مدیرکل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ایمنی در راه ها دارای سقف و حد مشخصی نیست و هرچه در راه ها هزینه شود ایمن‌تر خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، جعفر شهامت امروز (25 آذرماه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر در استان 1593 کلیومتر راه اصلی و 481 کیلومتر بزرگراه داریم که در مجموع راه‌های شریانی استان 2074 کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر متولی نگهداری همه راه‌ها راهداری است، افزود: در نگاه تخصصی به ایمنی راه چهار سرفصل از جمله راه ایمن‌تر، خودرو ایمن تر، کاربر ایمن تر و نظارت بر اجرای قانون مدنظر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: در 7 ماهه امسال حدود 126 نفر تلفات در حوزه راه ها در استان داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته با 11 نفر افزایش 9.6 درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

شهامت اظهارکرد: مجموع اعتبارات ملی و استانی حوزه ایمنی راه در استان حدود 17 میلیارد و 480 میلیون تومان است که از این مقدار 14 میلیارد و 440 میلیون تومان آن اعتبارات ملی و 3 میلیارد و 40 میلیون تومان آن اعتبارات استانی است.

وی با اشاره به نقاط پر حادثه استان تصریح کرد: 27 نقطه حادثه خیز مصوب و 48 نقطه دارای تصادف در استان ارزیابی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: 12 نقطه در یک ماه آینده فرآیند دریافت پیمانکار و ابلاغ اعتبارات پیگیر می‌شود تا ظرف یکسال بخش قابل توجهی رفع حادثه خیزی اجرا شود.

شهامت با اشاره به اینکه مشکل راه‌های استان در طول راه توزیع شده است اضافه کرد: با توجه به مشکلات عمده راه در استان باید طرح بهسازی روی راه های موجود نیز انجام شود

وی عنوان کرد: ایمنی در راه ها دارای سقف و حد مشخصی نیست و هرچه در راه ها هزینه شود ایمن‌تر خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی  گفت: همچنین در بحث ایمن سازی بخش نرم افزای 30 مدرسه حاشیه راه در قالب ایمنی سازی فیزیکی و آموزشی اقدام شده است.

شهامت با اشاره به اینکه یکی از راه‌‌های کنترل جاده ها دوربین های مدیریت راه است گفت: در 10 هزار 573 کیلومتر راه اسفالته موجود در استان که با روش معمول امکان مدیریت ندارد با 34 دوربین ثابت مدیریت می شوند.

وی اضافه کرد: همچنین 34 دوربین دیگر در حال واگذاری به استان است که عمده این دوربین ها در محورهای شریانی استان است که با افزایش این دوربین ها تا پایان سال 68 دستگاه دوربین در راه های استان موجود خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اعمال قانون در قرار گاه پلیس راه استان توسط دوربین ها انجام می‌شود،  یاداور شد: با حکم دادستان بیرجند توقیف خودروهای با سرعت و سبقت غیر مجاز در محور بیرجند قاین داده شده است.

شهامت ادامه داد: طی یکسال گذشته  336 هزار تن آسفالت در راه استان استفاده و 13 هزار و 500 تن سهم قیر استفاده شده است.

وی ادامه داد: 1198 کیلومتر راه در استان روکش آسفالت شده که این موارد شامل؛ روکش آسفالت گرم و روکش حفاظتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهارکرد: 185 کیلومتر درزگیری راه های استان، 189 هزار مترمربع لکه گیری، 314 کیلومتر ماسه آسفالت، 22.5 کیلومتر میکروﺳﺮﻓﯿﺴﯿﻨﮓ انجام شده است.

شهامت افزود: بیش از 10 هزار کیلومتر راه شریانی استان 70 درصد راه‌ها استان نیازمند اقدام کلی بوده که سالانه حدود 2000 تا 2500 کیلومتر راه استان عملیات انجام می‌شود.

وی اظهارکرد: در بحث ابنیه فنی و پل‌های استان حدود 10 هزار و 307 دستگاه ابنیه و انواع پل دارد که 321 دستگاه دارای عرض 21 متر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به طرح زمستانه راهداری تصریح کرد: 19 راهدارخانه در استان فعال و 25 اکیپ راهداری آماده، 15 هزار تن شن و نمک خریداری شده است.

شهامت اضافه کرد: همچنین 360 دستگاه ماشین آلات راهداری،280 نفر راهدار این عملیات در طرح زمستانی مدیریت و اجرا خواهند کرد.

وی یاداورشد: از مجموع ماشیان الات راهداری شامل؛ 68 دستگاه ماشین آلات سبک با 15 سال سن، 150 دستگاه ماشین نیمه سنگین با عمر 21 سال، 43 دستگاه ماشین الات سنگین با عمر 26 سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی  عنوان کرد: حدود 50 درصد ماشین الات فرسوده است ک حدود 15 درصد هزینه های ارهداری نوسازی و تجهیز و نگهداری ماشین آلات می شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.