| کد خبر: 156633 |

معاون برنامه ریزی ومدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی درسفربه خراسان جنوبی عنوان کرد:

اهمیت تکمیل ودوبانده سازی محوربیرجند - قاین

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به‌منظور دیدار با استاندار خراسان جنوبی و بازدید از عملیات دوبانده سازی محور بیرجند- قاین صبح امروز وارد بیرجند شد.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به‌منظور دیدار با استاندار خراسان جنوبی و بازدید از عملیات دوبانده سازی محور بیرجند- قاین صبح امروز وارد بیرجند شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهندس امیرامینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی وهیات همراه در بدو ورود به خراسان جنوبی در فرودگاه بین‌المللی بیرجند مورد استقبال معاون عمرانی استانداری،مدیرکل راه و شهرسازی،مدیرکل فرودگاه و تعدادی دیگرازمسئولین قرار گرفت و سپس بااستاندارخراسان جنوبی دیدار و گفتگو نمود.

وی در این دیداربااشاره به اینکه پروژه دوبانده سازی محور بیرجند- قاین ازاولویت دارترین محورهای استان و حتی کشوری است اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی طی سه سال گذشته درمحوربیرجند به قاین ودیگر باندهای دوم خراسان جنوبی علیرغم تمام کمبودها صورت گرفته که  همین‌جا از آقای مهندس جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی وهمکاران ایشان تشکر می‌کنم و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته وتامین منابع موردنیاز عملیات زیرسازی و آسفالت کل پروژه تا آبان و آذر 97 به اتمام برسد.

وی ضمن بیان این موضوع که 75 درصد منابع وزارت راه و شهرسازی تخصیص‌یافته افزود: پیگیری می‌کنیم اعتباراتی که برای پروژه‌های غیرفعال تخصیص‌یافته به پروژه‌های دارای اولویت کشور ازجمله: محور بیرجند- قاین اختصاص یابد تا در کمترین زمان ممکن پروژه به اتمام برسد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی 3 تا4 اولویت اساسی دارد که ازجمله آن می‌توان به راه‌آهن اشاره نمود که خوشبختانه پیگیر پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی هستیم.در این موضوع پیگیری شده 15 درصد از هزینه اجرا از محل صندوق توسعه ملی و الباقی از طریق فاینانس و جذب سرمایه‌گذار اجرایی شود که با آستان قدس رضوی نیز صحبت شده است.

مهندس امینی افزود:علاوه بر این جهت احداث راه بعد از گذشت حدود 6 سال 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت .همچنین دوبانده سازی محور خوسف به سه‌راهی راهداران، بیرجند به سمت سربیشه، طبس به یزد و طبس به اصفهان،فردوس به بجستان،طبس به بشرویه از طریق خدآفرید از مهم‌ترین پروژه‌های دارای اولویت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به افتتاح فاز یک بندر تجاری و بین‌المللی چابهار توسط ریاست محترم جمهور درروزگذشته برتاثیرات مثبتی که در منطقه وبویژه راه‌های ارتباطی ریلی و جاده‌ای خراسان جنوبی خواهد داشت تأکید کرد واظهارامیدواری کرد که در آینده این امر موجب ارتقاء بزرگراه‌های استان به آزادراه و تسریع در احداث راه‌آهن رابهمراه خواهد داشت.

لازم به ذکراست معاون وزیر راه و شهرسازی پس از دیدار با استاندار خراسان جنوبی از عملیات اجرایی احداث باند دوم بیرجند – قاین بازدید نمود ودرجریان آخرین وضعیت محور قرار گرفت.

وی در این بازدید با اعلام اینکه کارهای خوب وموثری در این محورانجام شده وتقریبا در تمام محور کار زیرسازی انجام‌شده ودرنقاطی نیز آسفالت شده افزود: خوشبختانه  در 2 قطعه  محور پیمانکاران فعال هستند و فقط در 35 کیلومترازاین محور که پیمانکار مشکلات مالی دارد عملیات اجرایی کندتر پیش می‌رود که در حال تجدیدنظر و رفع مشکل هستیم. وی در خصوص اتمام کل پروژه افزود: باتامین مبلغ 50 میلیارد تومان از محل ملی و استانی انشاءا...  65 کیلومتر از100 کیلومتر محور تا پایان سال مالی 96 (تیرماه 97)بازگشایی می‌شود و 35 کیلومتر باقی‌مانده تا آبان و آذر 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

از طرفی در حال مذاکره با سرمایه‌گذار جهت ارتقاء محور از بزرگراه به آزادراه هستیم تا شاخص‌های برخورداری استان هم افزایش یابد.این محور جزو معدود محورهایی است درسطح کشور که دارای سطح سرویس 5 و 6 رادارد که میبایست 4 خطه باشد که دراینصورت شاهد ترافیک روان وکاهش تصادفات خواهیم بود. درمجموع روند اجرایی کار خوب است و پلیس راه و راهداری نیز می بایست در بازگشایی محور همکاری بیشتری با اداره کل راه وشهرسازی داشته باشند .چراکه هرقسمت ازاین محور که بازگشایی شده حوادث نیز کاهش داشته  است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.