| کد خبر: 155144 |

طرح ترافیکی ایام پایانی صفر در خراسان جنوبی اجرا می شود

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از اجرای طرح ترافیکی ایام پایانی صفر در محورهای استان خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از اجرای طرح ترافیکی ایام پایانی صفر در محورهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین رضایی صبح چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: اجرای طرح ترافیکی ایام « ۲۸ صفر» از امروز آغاز شده و تا ۳۰ آبان ماه جاری نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف خدمت به زائران حسینی و کاروان پیاده امام رضا(ع) اجرا می شود، افزود: در این طرح علاوه بر تیم های موجود، ۲۵ تیم عملیاتی اعم از کمکی، تلفیقی و نامحسوس به صورت ویژه همکاری می کنند.

سرهنگ رضایی کاهش تصادفات را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: محورهای غرب استان تحت پوشش اجرای طرح ترافیکی ایام « ۲۸ صفر» خواهند بود.

وی با بیان اینکه خستگی و شتاب بی مورد از مهم ترین عوامل تصادف در این ایام است، گفت: رانندگی بعد از صرف نهار، یک ساعت قبل و بعد از طلوع خورشید و ساعت ۲۳ تا صبح بسیار خطرناک است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح در سال گذشته، ۷۱ درصد تصادفات در راه های اصلی، شش درصد در جاده های فرعی و ۲۴ درصد نیز در جاده های روستایی شناسایی شد.

اجرای طرح «کامیون ممنوع» درمحور بیرجند- قاین

سرهنگ رضایی بیان کرد: از عصر روز ۳۰ صفر، طرح کامیون ممنوع در محور مواصلاتی بیرجند- قاین اجرا می شود.

وی اظهار کرد: طی این ایام تمام وسایل نقلیه مجهز به سیستم سپهتن باید تنها در مبدا و مقصد ساعت بزنند اما خودروهای فاقد این سیستم در تمام پلیس راه های مسیر باید ثبت ساعت داشته باشند

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی خواستار توجه رانندگان به نکات راهنمایی و رانندگی شد و افزود: از رانندگان تقاضا می شود با سرعت مجاز و مطمئنه در طول مسیر تردد کنند.

وقوع ۱۴۷۵ فقره تصادف از ابتداس سال جاری

سرهنگ رضایی با اشاره به تصادفات جاده ای استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۴۷۵ فقره تصادف در محورهای اصلی و جاده های استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه این تصادفات ۱۴۵ متوفی و هزار و ۸۳۷ مجروح داشته است، ادامه داد: از این میزان ۳۴۹ فقره تصادف خسارتی و هزار و ۲۲ فقره نیز منجر به جرح شده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: مجموع کل تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین میزان متوفیان پلیس راه بیرجند ۴۰ درصد افزایش، پلیس راه قاین ۴۱ درصد کاهش، دیهوک ۸۹ درصد افزایش و سربیشه نیز ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وقوع ۶۱ درصد از تصادفات در محورهای اصلی

سرهنگ رضایی بیان کرد: در این تصادفات ۵۹ درصد خودروهای سواری، ۱۳ درصد کامیون ها و ۱۲ درصد نیز موتور سیکلت ها مقصر بوده اند.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از تصادفات به صورت واژگونی بوده است، افزود: علت بروز ۵۱ درصد از این تصادفات عدم توجه به جلو و ۲۳ درصد نیز انحراف به چپ بوده است.

سرهنگ رضایی بیان کرد: همچنین ۴۵ درصد از متوفیان مربوط به دو پلیس راه بیرجند و قاین بوده اند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار کرد: ۶۱ درصد از تصادفات فوتی در راه های اصلی حادث شده است.

ضرورت رفع نقاط حادثه خیز محورها

سرهنگ رضایی با اشاره به وقوع تصادفات مهمه در استان بیان کرد: ۴۴ درصد از تصادفات متوفیان مربوط به ۲۳ فقره است.

وی با بیان اینکه همچنین ۵۲ درصد از تصادفات مهمه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ شب بوده است، گفت: علت بروز ۵۲ درصد از این تصادفات انحراف به چپ بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۵ درصد از تصادفات محور قاین- بیرجند در نقاط حادثه خیز رخ داده است، گفت: باید نسبت به رفع این نقاط توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: میزان تصادفات در محور بیرجند- قاین نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما به دلیل بزرگ شدن در افکار عمومی، تصادفات زیاد است.

سرهنگ رضایی بیان کرد: میزان تصادفات در محور بیرجند به سمت اسدیه بیشتر از تصادفات محور بیرجند- قاین است.

۴۸ درصد تصادفات در راه های روستایی رخ داده است

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به پراکندگی تصادفات بیان کرد: ۴۸ درصد از تصادفات در راه های روستایی و ۴۵ درصد نیز در راه های اصلی رخ داده است.

وی با بیان اینکه هفت درصد این تصادفات در جاده های فرعی بوده است، اظهار کرد: علت وقوع ۴۳ درصد از تصادفات عدم توجه به جلو، ۱۰ درصدانحراف به چپ، ۲۱ درصد تصادفات نیز تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

سرهنگ رضایی بیان کرد: همچنین بیشترین میزان تصادفات از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب رخ داده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.