| کد خبر: 150339 |

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی:

مرکز مانیتورینگ ثبت تخلفات در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز مانیتورینگ ثبت تخلفات در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود گفت: بیشترین تصادفات در محور بیرجند- قاین رخ می‌دهد.

تین نیوز

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز مانیتورینگ ثبت تخلفات در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود گفت: بیشترین تصادفات در محور بیرجند- قاین رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، سرهنگ حسین رضایی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک خراسان جنوبی اظهار داشت: 63 درصد تصادفات رانندگی در مدت 6 ماهه امسال را خودروهای سورای به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین آمار کشته کنندگان و مصدومان سوانح جاده‌های مربوط به پراید است که این امر ناشی از ناایمن بودن این خودرو است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی هم مرکز مانیتورینگ ثبت تخلفات افتتاح می‌شود که با افتتاح این سامانه هوشمند پلیس راه می‌تواند به طور لحظه‌ای تصادفات و رفت و آمدها را رصد کند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه امسال 112 نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند اظهار داشت: در این مدت یک هزار و 171 فقره تصادف در جاده‌های برون شهری و درون شهری خراسان جنوبی رخ داده است.

رضایی افزود: در این مدت در تصادفات درون و برون شهری استان یک هزار و 488 نفر مجروح شدند که عمده‌ترین علت تصادفات نیروی انسانی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که 114 نفر بود از کاهش دو درصدی آمار جان باختگان خبر می‌دهد اظهار داشت: 58 درصد تصادفات خراسان جنوبی در جاده بیرجند- قاین به وقوع پیوسته و این محور یکی از محورهای مخاطره آمیز در استان است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: 61 درصد تصادفات فوتی در 39 کیلومتری ورودی شهرها رخ داد و بیشترین زمان وقوع تصادفات از 12 ظهر الی 12 شب بوده است.

رضایی عدم رعایت حق تقدم، تخطی از سرعت مجاز، عدم توجه به جلو با 46 درصد را از عوامل بروز تصادفات دانست و افزود: کاهش تصادفات یک اصل است که از وظایف اصلی ما است اما متاسفانه در 10 روز اول مهرماه با افزایش ناخواسته حجم ترافیک مواجه بودیم و این امر سبب شد تلفات جاده‌ای خراسان‌جنوبی نسبت به سال گذشته 8 برابر شود.

وی با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های زیربنایی می‌توانیم مردم را به سمت و سوی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه سوق دهیم اظهار داشت: اگر به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند باشیم و فرهنگ استفاده از خودور را یاد بگیریم حوادث کاهش می‌یابد چون در مدت کوتاه نمی‌توانیم خودروها و جاده‌ها را ایمن کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.