| کد خبر: 146994 |

جاده از مشکلات مهم " بلنجیر " خوسف

مجتمع فرهنگی مذهبی و تفریحی بلنجیر معروف به مزار بلنجیر شهرستان خوسف میزبان فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان خوسف بود که پس از مراسم معنوی غبارروبی در نشستی مشکلات این مجموعه و منطقه بررسی شد.

تین نیوز

مجتمع فرهنگی مذهبی و تفریحی بلنجیر معروف به مزار بلنجیر شهرستان خوسف میزبان فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان خوسف بود که پس از مراسم معنوی غبارروبی در نشستی مشکلات این مجموعه و منطقه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،سیرتی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف در مورد امکانات فراهم شده در چند سال اخیر در مجتمع فرهنگی مذهبی و تفریحی بلنجیر و قدمگاه منتسب به حضرت علی (ع) گفت: با کمک ها و همکاری خیّران امکانات خوبی از قبیل ساخت  52 زائر سرا ، لوله کشی و نصب چند شیر برداشت آب آشامیدنی از چشمه و منابع ذخیره آب مزار ، تامین آب برای امور بهداشتی با تانکر سیار و لوله کشی به چند نقطه ، ساخت سرویس های بهداشتی ، کشتارگاه ، تامین برق محل در شب از طریق موتور ، استقرار روحانی در روزهای خاص سال با توجه به آمار بالای مسافران و گردشگران مذهبی فرهم شده است.            

" سیرتی" مهمترین درخواست ها را آسفالت جاده ، آبرسانی ،  برق رسانی ، نصب آنتن تلفن همراه اعلام کرد و افزود: برای برق رسانی به محل از اعتبارات اوقاف و کمک خیّران تیرهای برق خریداری و حمل شده و منتظر اجرای نقشه اداره برق تا دو راهی زرکش هستیم تا چاله کنی تیرها را در کل مسیر تا شل آباد باخودیاری مردم و زائران انجام دهیم. 
 
چند نفر از زائرانی غیر بومی حصار سنگی ، سه قلعه و سرایان ، شهرستان های استان خراسان رضوی نیز از فرماندار خوسف درخواست داشتند : در سال چند نوبت به این مجتمع می آییم و امکانات خوبی فراهم شده ولی مسیر جاده خاکی 30 کیلومتری خیلی نامناسب است که تقاضا داریم نسبت به تسطیح جاده در چند نوبت و همچنین زیر سازی و آسفالت آن اقدام شود.
 
عضو هیت امنای مجتمع بلنجیر هم با تقدیر از حضور مسئولان و خدمات رسانی به زائران خواستار تصویب اجرای شبکه آبرسانی به مجتمع بلنجیر از چاه حامی ، خور یا حفر یک چاه عشایری در منطقه و انتقال آب مصرفی به محل شد. 
 
" محمد رضا جعفری " با اشاره به ارادت مردم استان و استان های همجوار به این مجتمع و استقبال زائران و گردشگران و شلوغی در روزهای تعطیل ، خواستار استقرار اورژانس 115 یا هلال احمر شد .       
                                                                                                                                                                                              فرماندار شهرستان خوسف گفت: به منظور رفع بخشی از مشکل برق رسانی به این مجتمع یک میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که از شل آباد به روستای زرکش انجام و در ادامه با همکاری اداره اوقاف و هیئت امنای مجتمع تکمیل خواهد شد.
 
"محمد شفیعی " در مورد زیر سازی و آسفالت جاده مزار افزود: در اعتبارت امسال دیده نشده ولی انشا ا.. در اعتبارات سال آینده هم از سمت خور و هم دهن رود در برنامه می باشد.
 
وی خواستار تقویت آنتن همراه ایرانسل خور شد تا این منطقه را تحت پوشش قرار دهد ، تسطیح جاده های منتهی به مزار با همکاری اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای و عشاریری ، تسریع در اجرای طرح برق رسانی از سوی اداره برق شد.  
 
"ایوبی " از اهالی منطقه نیز خواستار فضا سازی و محوطه سازی ، استقرار روحانی در طول سال ، اجرای برنامه های فرهنگی ، ورزشی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان همچون مسابقات ورزشی بومی محلی ، نقاشی ، کلاس های احکام و قرآن و...  شد.                                                                                                                                                                                                                                                                              
لازم به ذکر است که مجتمع فرهنگی مذهبی و تفریحی بلنجیر در فاصله حدود 70 کیلومتری مرکز شهرستان خوسف واقع شده و از مسیر جاده خور ( 75 کیلومتر ) و از مسیر آرک 65 کیومتر که از هر طرف حدود 15 کیلومتر خاکی دارد. مسافران و گردشگرانی که به روستاهای تاریخی و گردشگری خور و آرک می آیند طوری برنامه ریزی کنند که از مجتمع فرهنگی مذهبی و تفریحی بلنجیر با درختان بنه ثبت ملی شده نیز دیدن کنند. 
منبع: پانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.