| کد خبر: 145216 |

تسهیل کنترل و نظارت بر ناوگان مسافری با سامانه "سپهتن"

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) سامانه‌ای است که کنترل و نظارت بر ناوگان مسافری را تسهیل می‌کند.

تین نیوز

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) سامانه‌ای است که کنترل و نظارت بر ناوگان مسافری را تسهیل می‌کند.

مهدی گرجی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی اظهارکرد: سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) سامانه‌ای است که بمنظور نظارت و کنترل بهینه تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای طراحی و ایجاد شده است.

وی افزود: نصب این سامانه بر روی ناوگان مسافری( اتوبوس ) بصورت کامل در استان  اجرا شده که اینکه این سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان مسافری را تسهیل می‌کند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه‌داد: ارتقاء بهره‌وری حمل و نقل عمومی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان، از اهداف اصلی استفاده از طرح سپهتن در راستای اجرای شبکه سیر در حوزه حمل و نقل مسافر  است.

گرجی در خصوص توضیح عملکردی این سامانه تصریح کرد: سامانه سپهتن می‌تواند با تشخیص کارکردهای واقعی رانندگان تلاشگر و زحمتکش بستری برای شناسایی فراهم آورد.

وی بیان کرد: این سیستم می‌تواند با کنترل سرعت ترددهای بین شهری؛ خطرات ناشی از تصادفات و سوانح را به شکل گسترده‌ای کاهش داده و نهایتاً سلامتی و ایمنی خود رانندگان را  تضمین کند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با نصب این سیستم از این پس امکان کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد رانندگان ناوگان به صورت مشترک توسط این اداره کل، شرکتهای حمل و نقل مسافر و پلیس راه وجود خواهد داشت .

وی یادآور شد: این سیستم قادر است در خصوص مواردی نظیر نداشتن بیمه؛ معاینه فنی و همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت کمک شایانی به مجریان قانون کند.

گرجی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و مصوبات قانونی مبنی بر تجهیز ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور نصب این سامانه بر روی ناوگان سواری کرایه از ابتدای مهرماه آغاز و از تاریخ 30 آبان ماه با ناوگان متردد فاقد سامانه برخورد می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.