| کد خبر: 76582 |

رئیس جمهور در مجلس:

برجام فقط یک شرایط نوین است / توافق هسته ای دستاورد هر سه قوه بود

رئیس جمهور گفت: برجام فقط یک فضا و شرایط نوین است و همه باید از این شرایط به نفع رشد و توسعه کشور و تامین ثبات و امنیت منطقه استفاده کنیم.

حسن روحانی رئیس جمهور که صبح امروز به منظور تقدیم لایحه بودجه ۹۵ به مجلس رفت، با بیان اینکه خوشحالم بعد از پیروزی ملت ایران در پیچیده ترین عرصه سیاسی تاریخ معاصر برای اولین بار از خانه ملت به مردم ایران تبریک می گویم، اظهارکرد: مردم ایران با صبر، مقاومت، ایستادگی و حتی فدای جان و خون خود در راه تثبیت حقوقشان و برای آرمان های انقلاب اسلامی ایستادند و مقاومت کردند.

وی افزود: ملت ایران بهترین دیپلمات های خود را به صحنه رویارویی با قدرتهای بزرگ جهان فرستادند و با حمایت از آنها و با متانت و بردباری به موفقیت رسیدند.

روحانی تاکید کرد: از مقام معظم رهبری که از آغاز تا پایان و همه مراحل راهنما بودند و حامی و هادی ما بودند و چارچوبهای این مذاکرات را مشخص کردند و همواره ناظر دقیقی بر این حرکت تاریخی بودند، تشکر می کنم و برای طول عمر ایشان و مزید توفیقاتشان در پیشگاه خداوند دعا می کنم.

رئیس جمهور ادامه داد: از مجلس شورای اسلامی، نمایندگان، هیئت رئیسه و به ویژه از رئیس مجلس که هم در شورای عالی امنیت ملی و هم در جلسات شورای عالی هسته ای همواره بهترین حمایت ها و کمک ها از مسیری که مسیر توفیق ملت بود، انجام داد سپاسگزاری می کنم.

روحانی گفت: آنچه به دست آوردیم، دستاورد هر سه قوه بود و نه تنها دولت. این موفقیت دستاورد همه ارکان نظام و نیروهای مسلح بود، چرا که آنها اگر ثبات و امنیت را در کشور حفظ نمی کردند و کشور آرام نبود، امکان موفقیت در مذاکرات هسته ای به وجود نمی آمد و ما از همه آنها تشکر می کنیم که در این راه که یک حرکت ملی و منافع آن برای ملت و کشور است، ما را یاری کردند.

وی تصریح کرد: حتی نقادان هم در این مسیر به ما کمک کردند تا با دقت بیشتری راه را ادامه دهیم و امیدواریم در مسیر راه هم همه با هم باشیم. چرا که برجام فقط یک فضا و شرایط نوین است و همه باید از این شرایط به نفع رشد و توسعه کشور و رفاه مردم و تامین ثبات و امنیت منطقه استفاده کنیم. این مهم امکان پذیر است در صورتی که همه با هم باشیم.

روحانی با بیان اینکه در برجام جناحی بر جناح دیگر پیروز نشده است، اظهارکرد: در برجام، ملت ایران پیروز شده است و کسی در داخل کشور و کشورهایی که با ما مذاکره می کردند، شکست نخوردند و تنها صهیونیست ها، تفرقه افکنان و افراطیون آمریکا در مسئله برجام شکست خوردند و امروز ناراحت هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.