| کد خبر: 6862 |

محدودیتی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه وجود ندارد

تین نیوز | معاون نخست وزیر جمهوری عراق در امور اقتصادی، كه در راس هیاتی بلند پایه متشكل از وزیر دارایی و تعدادی از مدیران ارشد حوزه های اقتصادی كشور عراق، در ایران به سر می‌برد، با علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران دیدار و گفتگو كرد.
 
روژ نوری شاویس معاون نخست وزیر جمهوری عراق در امور اقتصادی، كه در راس هیاتی بلند پایه متشكل از وزیر دارایی و تعدادی از مدیران ارشد حوزه های اقتصادی كشور عراق، در ظهر روز یكشنبه وارد تهران شده است، با دكتر طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو كرد.
 
در این ملاقات، وزیر اموراقتصادی و دارایی كشورمان؛ ضمن اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو ملت دوست و مسلمان ایران و عراق و اشاره به ظرفیت‌های فراوان اقتصادی دو كشور، از موفقیت دو طرف نسبت به افزایش حجم روابط بازرگانی كالاهای غیر نفتی دو كشور به 6 میلیارد دلار در سال گذشته، ابراز خرسندی كرد و اظهار داشت: با توجه به حجم همكاری های اقتصادی، شامل؛ ترانزیت، صادرات برق ایران به عراق، فروش گاز و صدور خدمات فنی و مهندسی، مجموع این همكاری ها در سال گذشته به بیش از 12 میلیارد دلار شامل گردیده است.
 
طیب نیا بر اهمیت نقش و جایگاه همكاری‌های بانكی، بیمه‌ای و استاندارد برای تسهیل مناسبات اقتصادی و تجاری فعالان اقتصادی و بازرگانی ایران و عراق، تاكید نمود و گفت: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، هیچ گونه محدودیتی برای توسعه روابط با كشورهای همسایه و به ویژه كشور عراق وجود ندارد.
 
نوری شاویس معاون امور اقتصادی نخست وزیر عراق نیز، ضمن تشكر از میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران جهت پذیرش هیات عراقی و تمجید از روابط برادرانه و دوستانه دو كشور و اشاره به جنبه های راهبردی این روابط اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، دوست واقعی مردم عراق است و دولت جمهوری عراق، عزم و اراده جدی بر گسترش و توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران دارد.
 
هیات 23 نفره جمهوری عراق كه بخشی از هیات كارشناسی آن از روز جمعه 19 اردیبهشت ماه جاری وارد تهران شده اند، قرار است كه در طی مدت اقامت خود در ایران، علاوه بر ملاقات با وزیر امور اقتصادی و دارایی با تعدادی از مقامات ارشد كشورمان، از جمله؛ ریاست مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رییس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفتگو نمایند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد عیقرلو 0 0

    با سلام وعرص احترام به مقام وزارت بنده سه سال نایب رییس اتاق مشترک ایران وعراق بوده بدترین دوران ترانزیت بین ایران وعراق همین چندماه اخیراست انحصار بیمه ترانزیت برای دوشرکت اخلال درترانزیت بدلیل عدم هماهنگی در تصیمات بین گمرک وبیمه برای ترانزیت اماده ارایه گزارش مخصوص به شما ویا هر شخصی که تعیین بفرمایید

  • امید ملک 0 0

    با سلام خدمت وزیر محترم به استحضار میرساند ترانزیت با عدم مدیریت صحیح رو به موت است. پیشنهاد میشود از قانون امور گمرکی منفک شود و تحت نظر تشکیلاتی که منحصرا به ترانزیت بپردازد واقع شود. فعلا که سفره ای شده برای همه الا برای حمل و نقل.

  • محمدی 0 0

    جناب اقای دکتر طیب نیا با سلام واحترام ازسال ۲۰۰۳با تلاش بخش خصوصی وبا حمایت اقای دکترنهاوندیان واقای دکترحسن دانایی فرروابط اقتصادی ایران وعراق شروع وبه اوج خودرسید. ترانزیت عراق به بلاترین سطح خودرسیده است متاسفانه با مشکلاتی که بین گمرک وبیمه های دولتی وخصوصی رخ داده ترانزیت بامشکل مواجه شده است خواهش میکنم برعملکرد گمرک با بیمه وترانزیت نگاه ویژه ای داشته باشید اززمانی که مقام رهبری راجع به ترانزیت توصیه فرمودهند شرایط سخت وبدتراز سابق شده است رونوشت اقای دکترنهاوندیان اقای حسن دانایی فرسفیرایران درعراق