| کد خبر: 48130 |

◄ حال صنعت هوانوردی بهتر می شود؟

تین نیوز | با توجه به حصول توافق اولیه در مذاکرات هسته ای که دسترسی آسان به بازارهای بین المللی، یکی از پیامدهای مثبت آن محسوب می شود، امید است راه برای ورود قطعات و حتی هواپیماهای مسافربری پیشرفته نیز به صنعت هواپیمایی ایران هموار شود.

به گزارش تین نیوز، صنعت هوایی كشور سال هاست كه دچار تحریم‌های بین المللی است و آثار سوء تحریم، آشکارا در بخش ایمنی حمل ‌و نقل هوایی ایران مشهود است؛ از ابتدای انقلاب، صنعت هوایی ایران تحریم بوده و ورود تکنولوژی به این صنعت تحت تأثیر قرار گرفته است، همچنین تحریم‌ها نوسازی ناوگان هوایی مسافری را نیز با چالش های فراوانی همراه ساخته است.

در حالی که کشورهای کوچک عربی حاشیه خلیج‌فارس سوار بر هواپیمای غول پیکر و پیشرفته می شوند، ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه هنوز هم به هواپیماهای 30 سال گذشته دل بسته است. از این رو می‌توان گفت لغو تحریم‌های موجود در این صنعت و ورود قطعات هواپیما به ایران از جمله مسائلی است که نه تنها بسیاری از فعالان اقتصادی در صنعت حمل و نقل بلکه عموم مردم را خشنود خواهد کرد.

براساس راه حل های بدست آمده در توافقات هسته ای، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، تحریم ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان ها، نهادهای دولتی و خصوصی تحت تحریم های مرتبط هسته ای ایران از جمله بانک مرکزی، سایر موسسات مالی و بانکی، سوئیفت، کشتیرانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی، کشتیرانی نفت به طور همه جانبه فورا برداشته خواهند شد. همچنین کشورهای عضو گروه (1+5) متعهد هستند از وضع تحریم های جدید در موضوع هسته ای خودداری نمایند.

در صورت لغو تمامی تحریم‌ها در این عرصه صنعت هوایی ایران و همچنین ایرلاین‌های فعال داخلی می توانند از بخش مهمی از بازار جهانی برای تعمیر قطعات و ناوگان خود و البته خرید ناوگان جدید بهره بگیرند که این مساله به تجدید ساختاری در عرصه هوایی ایران شبیه خواهد بود.

مذاکره با شرکت های تامین کننده هواپیما
در این رابطه، وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با مذاکرات 1 + 5 مذاکرات مفصلی با شرکت های تامین کننده ناوگان هوایی انجام دادیم.

وی افزود: ناوگان هوایی کنونی مناسب و درخور شان ملت ایران نیست که باید سرمایه گذاری عمده ای در ناوگان صورت گیرد و مذاکرات مفصلی را با منابع دست اول تامین هواپیما در سطح جهانی داریم.

آخوندی اظهار امیدواری کرد به محض اینکه لغو تحریم و موافقت 1 + 5 صورت بگیرد بتوانیم با فوریت قراردادها را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همزمان باید بتوانیم شرکت های بزرگ هواپیمایی ایران را بازسازی ساختاری کنیم گفت: تعداد زیادی شرکت هواپیمایی در ایران است که لزوماً قدرت رقابت بین المللی ندارند که در اولین کار وزارت راه و شهرسازی ، بازسازی و به یک شرکت معتبر بین المللی درخور شان ملت ایران تبدیل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: افزایش میزان سرمایه شرکت های هواپیمایی برای رقابت در سطح بین المللی نیز انجام می شود.

یادآور می شود، مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در لوزان سوییس پس از 9 روز مذاکره، پنجشنبه شب هفته گذشته با قرائت مفاد بیانیه پایانی توسط محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دانشگاه پلی تکنیک لوزان به پایان رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاسپاروف 0 0

    کمتر از ۲۰ درصد مشکلات این صنعت مربوط به تحریم است پس بهتر است زیاد خوشبین نباشیم

  • اکبر مقامی 0 0

    اگر امروز مدرنترین هواپیمای Brand New وارد ناوگان شود با مدیریت دوستان همین آش و همین کاسه. دوستان هواپیما خلبان میخواهد و اتومبیل راننده و صنعت هوایی مدیر متخصص و با رفاقت و تو بمیری من بمیرم و جان من و تعرف و سوئ مدیریت با لیسانس برق فشارقوی و اکتشاف معدن و معارف و تربیت بدنی و علوم سیاسی و روابط عمومی سانحه پشت سانحه! کجای دنیا چرخ دماغ هواپیمای در حال تاکسی جمع شده؟ کجای دنیا موتور روی زمین در حال استارت اتش گرفته Fier Butt خالی بوده؟ کجای دنیا چرخ در هنگام فرود با دست باز شده خلبان با همان وضعیت دوباره پرواز کرده از مسکو برگشته با چرخ بسته نشسته بعد شده قهرمان! بخدا باید این[…] بخاطر این خیانت محاکمه بشه نه بیاد رو صندلی داغ به ۷۵ ملیون نفر دروغ بگه بعد تبدیل بشود به جک و فکاهی. راه حل درمان این در خداحافظی مدیرانی است که سی سال است مدیرند یک روز در اسمان یک روز در نفت یک روز در کیش ایر و یک روز در هما خلاصه تفریح و تفرج و کار آموزی و عشق و حال

  • طلوعی 0 0

    با این مدیران و طرز فکر وزیر راه هرگز

  • هاشم 0 0

    هر وقت کارشناسان سازمان با انگیزه کار کردند حال این صنعت بهبود می یابد. در این سازمان بین دوغ و دوشاب فرقی وجود ندارد.

  • آخر راه 0 0

    با سلام. لازم بذکر است که دسته گل آقایان باعثشد که هواپیمایی کشوری ایران جایگاهش در حال حاضر از رتبه ۱۰ ایکائو به رتبه ۱۶ سقوط کرده وبا توجه به برنامه ارائه شده توسط سازمان به ایکائو که مورد قبول واقع نشده وایکائو از بازدید سازمان انصراف داد ودر ارزیابی بعدی ایران به جایگاه ۵۰ سقوط خواهد کرد. دست رئیس سازمان ومدیران ارشدش درد نکند که ابروی کشور را بردند دست … در قابلیت پرواز درد نکنه که به فکر تشکیل کلاس وپرکردن اوقاقت کاری را در کلاس میگذرانند زیرا شرکتها مجوزها را اخذ نموده وبه دفاتر سازمان مراجعه نمی کنند ونظارت فیزیکی حذف شده ونظارت تئوری بر سازمان حاکم است قابل توجه نمایندگان عزیز مجلس ومسئولین مملکت خواهشنا سوار هواپیما نشود. امکان رفتن در لیست سیاه ایکائو به صدا در آمد..

  • شیر بروجرد(احمد ورمرزیار) 0 0

    با این سیستم مدیریت و طرز فکر کودکانه و تقلید کورکورانه اقای لیسانسه برق فشار قوی از دانشگاه درجه سه و لیسانس اکتشاف و معدن و لیسانس الهیات و روابط عمومی و مشاغل آموزشی اقای رییس در دانشگاه و زدو بند و تبعیض و بردن مدیر بی لیاقت به هتل درویشی مشهد و دادن کارت هدیه چند ملیونی و به مشتی بی لیاقت کم سواد و گرفتن مگان و وام چند ملیونی از صندوق رسالت برای همین مدیران انشاالله در بازرسی یوزاپ یا سایر بازرسی ها دنبال افت اعتبار صنعت باشید! با این تصمیمات کودکانه که از سوی یک مکانیک کم سواد اما پرنفوذ اسبق اسمان بنام CAMO یا مجوز صلاحیت پرواز سه ساله برای هواپیمای ۳۸ ساله و افتخار رساندن اخبار به صورت On - line به معونت اسبق استاندارد و مدیر لاین امروز شرکت ذینفوذ … که بنام وام رشوه چند ده ملیونی به مدیران میدهد خدا نکند که سانحه بدهیم که متاسفانه در جلسه خصوصی مدیران ارشد استاندارد نرخ سوانح ناشی از این تصمیمات کودکانه به استحضار دکتر از همه جا بیخبر رسید!

  • 0 0

    مى دانید در سازمان هواپیمایی کشوری فقط ٢نفر خلبان با مدرک ATPL وجود دارد میدانید در تیم مدیریتی سازمان هیچ خلبانی وجود ندارد، میدانید در دفتر گواهینامه ها یک فنی برای خلبانان تصمیم میگیرد، میدانید مدیر کل عملیات پرواز یک غیر خلبان است(فوق لیسانس مواد).

  • 1 0

    کار خلبان خلبانی است مدیریت نیست

    • ناشناس 0 0

      واقعا چرا بعضی فکر میکنند مدیر ارلاین ها ، فلان تیم مدیریتی ، فلان دفتر فنی باید مقام مسئول خلبان باشد؟
      مدیر یک بنگاه اقاصادی بنام ارلاین باید خلبان باشد؟؟؟؟
      من فکرمیکردم باید مدیریت خوانده باشه!

  • بچه آبادان 0 0

    آقای آخر راه که احتمالا از برو بچ خومونه(یعنی قابلیتیه) خودشو خیلی ناراحت نکن بالام جان!شما نگران نبود نطارت فیزیکی هستی یا نظارت " سکه ای "؟

  • 0 0

    استدلال جالبی بود(کار خلبان خلبانی است) پس در حوزه پزشکی هم ریاست بیمارستان یه مهندس کامپیوتر یا معدن بزارن چون کار پزشک پزشکی است

  • آلپاچینو 0 0

    تا زمانی که به این درجه از آگاهی برسیم که مدیریت یک رشته تخصصی در دانشگاه است هر روز یکی پیدا میشود که پا در کفش مدیریت کند مدیر، خلبان و یک پزشک نیست مدیر مدیر است، خلبان خلبان است، و یک پزشک صرفا یک پزشک هر کسی را بهر کاری ساخته اند، اگر یک مدیر قادر به خلبانی باشد، یک خلبان هم قادر به مدیریت است

  • کلعلی 0 0

    از زمانی که به اصطلاح شیخ بر مسند ریاست تکیه زده دیگر ما مدیر عامل محترم زاگرس یا ریاست هیئت مدیره این ش کت را زیارت نکردیم چون اصلا نیازی به حضور نامبردگان نبوده و سیل مجوز است که در قبال پیش کش مدیریت به این شرکت اهدا گردیده و بالاخره ایرباس با ثبت خارجی تلنگش انچنان درمیرود که نگو ونپرس. چرا گواهینامه رادیویی را برهم زدید؟ چرا بخش اویونیک را منحل نمودید؟ چرا فرم های چهار را بعد از مدتها فی المجلس به عنوان وجه العمل یا حق العمل مدیریتتان اهدا و به همراه آن اختیارات غیر قابل واگذاری سازمان را نیز به مانند سرجهازی با آن به خانه بخت فرستادید؟ مجوز پروازی غیر قانونی هواپیمای مرحوم یوسفی مهر با ۲۸ ماه توقف چرا بدون پشتوانه صادر شد؟

  • شبیری 0 0

    کار خلبان، خلبانی است، کار پزشک پزشکی است و کار معلم معلمی. کار مدیر، مدیریت است، مدیریت هم یک رشته تخصصی است که فرد در آن دوره کسب علم کرده و تخصص گرفته است. همچنانکه ما حاضر نیستیم سکان هدایت یک هواپیما را به دست یک پزشک و یا یک مدیر بسپاریم راضی هم نیستیم که سکان مدیریت یک شرکت را به دست یک خلبان یا پزشک بسپاریم چرا که در زمینه تخصص ندارد تمام