| کد خبر: 168404 |

◄ واعظی: مجلس هفته آینده لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها را بررسی می‌کند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از آغاز تغییرات در کابینه دوازدهم خبر داد و گفت: با تشکیل وزارت مسکن، صنعت، راه، بازرگانی و سازمان جوانان چهره‌های جدیدی در کابینه حضور پیدا خواهند کرد.

تین نیوز

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از آغاز تغییرات در کابینه دوازدهم خبر داد و گفت: با تشکیل وزارت مسکن، صنعت، راه، بازرگانی و سازمان جوانان چهره‌های جدیدی در کابینه حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمود واعظی با اشاره به این‌که دولت با ایجاد وزارتخانه‌های جدید در پی ایجاد تحول برای حل مشکلات کشور است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور درصدد کاهش بار اقتصادی بر مردم است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با  بیان این مطلب که «هفته آینده لایحه اصلاح تشکیلات دولت در مجلس بحث می‌شود»، خاطر نشان کرد: دولت امید دارد تا با تشکیل وزارت مسکن، صنعت، راه، بازرگانی و سازمان جوانان، مشکلات این بخش تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و انرژی چهره‌های جوان موجبات آینده بهتری را برای اقتصاد کشور فراهم بیاورد.

به گزارش تین‌نیوز، وزارت راه‌وشهرسازی یکی از وزارت‌خانه‌های دولت ایران است که در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ با رأی مجلس و تأیید شورای نگهبان از ادغام دو وزارت‌خانه راه‌وترابری با وزارت مسکن‌وشهرسازی ادغام شده وزارت راه‌وشهرسازی را تشکیل داد.

این وزارتخانه مسئول اداره امور حمل‌ونقل زمینی، دریایی و هوایی در محدوده داخلی کشور و ارتباطات ترابری میان ایران و دیگر کشورهای جهان بود.

هدف وزارت راه و ترابری  در گذشته، عبارت بود از پی‌ریزی سیاست جامع و هماهنگ برای ترابری کشور، توسعه، تجهیز، گسترش، نگاهداری و ایجاد تأسیسات زیربنایی آن با توجه به مقتضیات توسعه اقتصادی، اجتماعی و عمرانی و دفاع ملی. بدین ترتیب احداث راه‌های ارتباطی کشور اعم از زمینی (راه و راه‌آهن) و راه‌های آبی و فراهم آوردن وسایل ترابری و تنظیم مقررات استفاده صحیح از آنها- تأمین ترابری کشور جزو هدف اساسی این وزارت محسوب می‌شد.

درحال حاضر، عباس آخوندی وزیر این وزارتخانه است؛ اما به نظر می‌رسد دولت آقای روحانی این بار به صورت جدی‌تری قصد دارد دو وزارتخانه جدید ایجاد کرده و وظایف دو بخش راه و ترابری و مسکن و شهرسازی را از هم تفکیک کند. موضوعی که بارها مورد نقد وزیر فعلی راه و شهرسازی قرار گرفته است. چرا که آخوندی معتقد است تفکیک این دو وظیفه در زمانی که باید با هم هماهنگ باشند؛ کار درستی نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.