| کد خبر: 163654 |

◄ نظر «عراقچی» درباره توسعه ارتباطات حمل‌ونقلی با افغانستان

در همایش بین‌المللی «افغانستان روند صلح‌آمیز، همکاری درزمینهٔ امنیت و همکاری‌های منطقه‌ای» در تاشکند، عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امنیت افغانستان را برای امنیت منطقه مهم دانست و افزود: ما می‌خواهیم به اجرای طرح‌های اقتصادی و صنعتی افغانستان و منطقه کمک کنیم و در این زمینه توسعه ارتباطات حمل‌ونقلی از اهمیت زیاد برخوردار است.

تین نیوز

در همایش بین‌المللی «افغانستان روند صلح‌آمیز، همکاری در زمینهٔ امنیت و همکاری‌های منطقه‌ای» در تاشکند، عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه ایران امنیت افغانستان را برای امنیت منطقه مهم دانست و افزود: ما می‌خواهیم به اجرای طرح‌های اقتصادی و صنعتی افغانستان و منطقه کمک کنیم و در این زمینه توسعه ارتباطات حمل‌ونقلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

عراقچی ادامه داد: در همین راستا ایران در مسیر دسترسی به بندر «چابهار» فعالیت خود را آغاز و در تابستان سال 2017 میلادی باهدف توسعه این بندر با افغانستان و هند قرارداد همکاری 3 جانبه امضا کرد.

به گزارش فارس، معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد: ایران همچنین برای راه‌آهن «هرات» اهمیت خاصی قائل است زیرا امکان اتصال افغانستان به آسیای مرکزی و راه‌آهن ایران را فراهم می‌کند.

جنگ 14 ساله‌ای که دامن ملت افغانستان را گرفته است باعث شده تا این کشور نتواند خود را با توسعه اقتصادی منطقه همراه کند؛ اما در سال‌های اخیر با کمک ایران و هندوستان، شرایط اقتصادی افغانستان کمی بهتر شده است و در صورت افزایش امنیت در این کشور آسیای مرکزی می‌توان امیدوار بود که افغانستان به یکی از مسیرهای ترانزیتی بین شرق و غرب آسیا تبدیل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.