| کد خبر: 160831 |

اعتراف وزیر دفاع سابق آمریکا:

اوضاع امنیتی افغانستان بدتر شده است

در حالی که اخیرا یک سناتور آمریکایی فشار نظامی به طالبان برای پذیرش راه‌حل سیاسی را غیر واقع‌گرایانه خوانده بود، وزیر دفاع سابق آمریکا نیز تصریح کرد که شرایط افغانستان از هر زمان دیگری در 17 سال گذشته بدتر است.

تین نیوز

«چاک هیگل» وزیر دفاع سابق آمریکا در گفت‌وگو با «دیفنس نیوز» تصریح کرد شرایط در افغانستان «از همیشه بدتر است».

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، این سناتور جمهوری خواه که در سال 2013 تا 2015 وزیر دفاع دولت اوباما بود.

وی تصریح کرد: پس از 17 سال در افغانستان وضعیت در این کشور بدتر از همیشه است و ارتش آمریکا نیز نمی‌تواند مشکلات افغانستان را حل کند.

از سوی دیگر نیز «جف مرکلی» سناتور دموکرات آمریکایی مشکلات کنونی افغانستان را فساد، ناکارآمدی دولت و نیروهای امنیتی افغان دانست و امیدهای واشنگتن برای فشار نظامی بر طالبان برای اجبار این گروه برای قبول راه‌حل سیاسی را غیرواقع‌گرایانه دانست.

شایان ذکر است که وزیر دفاع سابق آمریکا در حالی از کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در افغانستان به عنوان یکی از مشکلات بزرگ این کشور نام می‌برد و آن را مشکلی می‌داند که واشنگتن قادر نیست کاری برای رفع آن انجام دهد.

به گزارش «گاردین» تولید مواد مخدر در افغانستان در نتیجه همکاری سازمان سیا و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان افزایش یافته است.

براساس گزارش این رسانه انگلیسی، تولید مواد مخدر در افغانستان در نتیجه همکاری واشنگتن و اسلام‌آباد از 100 تن به دو هزار تن تا سال 1991 میلادی افزایش پیدا کرد و مراکز تولید هروئین در مناطق مرزی افغانستان به حدی گسترش یافت تاجایی که 60 درصد از هروئین مورد نیاز آمریکا و 80 درصد از هروئین کل اتحادیه اروپا از این طریق تامین می‌شد.

پس از حمله آمریکا به افغانستان سیر صعودی تولید مواد مخدر در این کشور نه تنها متوقف نشد بلکه سرعت شگفت انگیزی به خود گرفت تا جایی که دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل در افغانستان آمار تخمینی تولید مواد مخدر در این کشور را بیش از 9 هزار تن اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.