| کد خبر: 158209 |

باید به محاصره یمن پایان داد

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه از سلمان شاه عربستان سعودی خواست به محاصره یمن به صورت کامل پایان دهد تا زمینه برای کمک رسانی بشر دوستانه در این کشور گرفتار با بدترین بحران انسانی در جهان فراهم شود.

تین نیوز

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه از سلمان شاه عربستان سعودی خواست به محاصره یمن به صورت کامل پایان دهد تا زمینه برای کمک رسانی بشر دوستانه در این کشور گرفتار با بدترین بحران انسانی در جهان فراهم شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی از سال 2015 فرماندهی به اصطلاح ائتلاف نظامی را به عهده دارد که مواضع جنبش انصار الله را هدف قرار می دهد. جنبش انصار الله مناطقی گسترده از جمله صنعا پایتخت یمن را تحت کنترل دارد.

عربستان یمن را به صورت کامل محاصره کرده است .

در حالی که یمن با بدترین بحران انسانی در جهان رو به رو است و موارد ابتلا به وبا در آن از یک میلیون نفر فراتر رفته است سازمان های غیر دولتی و سازمان های بین المللی درباره محاصره این کشور ابراز نگرانی کرده اند.
مناقشه یمن طبق گزارش سازمان ملل متحد بیش از 8750 قربانی گرفته است که بیشتر آنها را غیر نظامیان تشکیل می دهند و 80 درصد جمعیت این کشور به کمک انسانی، مراقبت های بهداشتی آب و غذا نیاز دارند.

الیزه روز چهارشنبه اعلام کرد امانوئل مکرون در گفتگوی 24 دسامبر به شاه عربستان اعلام کرد فرانسه معتقد است مناقشه یمن راه حل نظامی ندارد و ضروری است که دو طرف به میز مذاکره بازگردند.

به علاوه الیزه اعلام کرد دو طرف درباره اوضاع سوریه نیز گفتگو کردند و مکرون درباره آن بازگشت به « روند ژنو و همکاری درباره طرح صلحی متوازن و حامی راه حل فرا گیر و مورد قبول همه طرف ها » را خواستار شد.

مکرون ماه نوامبر سفری کوتاه به ریاض داشت و با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان گفتگو کرد.

رئیس جمهور فرانسه قرار است سال 2018 به ایران، سرزمینهای اشغالی، فلسطین، لبنان و اردن سفر کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.