| کد خبر: 155695 |

بررسی مشکلات ایجاد شده از سوی آمریکا در برجام

سومین دور گفت‌وگوهای مشترک عالی‌رتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا روز گذشته در تهران آغاز شد. این مذاکرات در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت‌خارجه به مدیریت سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیرامورخارجه و هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام گرفت.

تین نیوز

سومین دور گفت‌وگوهای مشترک عالی‌رتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا روز گذشته در تهران آغاز شد. این مذاکرات در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت‌خارجه به مدیریت سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیرامورخارجه و هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام گرفت.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز این گفت‌وگوها با موضوع «همکاری‌های هسته‌ای؛ پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» در اصفهان ادامه خواهد یافت. پس از اجرایی شدن برجام، ایران و اتحادیه اروپا همکاری‌های جدید خود را تحت عنوان «گفت‌وگوهای سطح بالا» پیش گرفتند.

دیدار اشمید با ظریف

همچنین معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز دیدار کرد و طی این دیدار، موضع کلیه کشورهای اتحادیه اروپا مبنی بر اجرای کامل برجام را مورد تاکید قرار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، در این دیدار درخصوص اوضاع کلی سیاسی و جاری کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، قطر و لبنان گفت‌وگو شد و لزوم ادامه گفت‌وگوهای سیاسی برای مقابله با چالش‌های سیاسی کنونی در منطقه مورد تاکید قرار گرفت. برجام از جمله موضوعات دیگر مورد گفت‌وگو در این دیدار بود که طی آن اشمید موضع کلیه کشورهای اتحادیه اروپا مبنی بر اجرای کامل آن را مورد تاکید قرار داد. ظریف نیز بر علاقه‌مندی ایران به تداوم گفت‌وگو و تبادل نظر با اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

اهداف برگزاری نشست

از سوی دیگر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره اهداف برگزاری نشست مشترک ایران و اتحادیه اروپا درخصوص همکاری‌های هسته‌ای گفت: «ما سال گذشته نشستی با عنوان انتظارات و مسوولیت‌ها درخصوص همکاری‌های هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل داشتیم و در آنجا صحبت از این شد که چنین برنامه‌ای در تهران برگزار شود.» به گزارش «ایسنا»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم ختم پدر سخنگوی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران ادامه داد: «نشست روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اصفهان در همین چارچوب برگزار خواهد شد و در آنجا بررسی می‌کنیم که همکاری‌های هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا به چه مرحله‌ای رسیده و چه چشم‌اندازی پیش‌رو داریم.»  این مقام مسوول در سازمان انرژی اتمی افزود: «در مراسم افتتاحیه این نشست سخنرانانی از کشورهای مختلف اروپایی و اعضای اتحادیه اروپا و ایران سخنرانی خواهند کرد و در آنجا بررسی خواهیم کرد که در حوزه همکاری‌های هسته‌ای بین ایران و اتحادیه اروپا چه اقداماتی انجام شده و چه کارهایی باید انجام شود.»  وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا در این نشست در مورد موضوع برجام و مسائل پیش روی آن نیز صحبت خواهد شد، گفت: «من در سخنرانی‌ام به این موضوع و مشکلاتی که از طرف آمریکا در ارتباط با برجام به وجود آمده است اشاره می‌کنم؛ چراکه اعضای مختلف برجام باید تدابیری داشته باشند که بتوانیم جلوی این روند را که از سوی آمریکایی‌ها در پیش گرفته شده است را بگیریم.»

 

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.