| کد خبر: 155483 |

خبر در حال تکمیل است

سی ان ان: نشست اتحادیه عرب نتیجه ای نخواهد داشت

شبکه تلویزیونی سی ان ان در مورد نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب که قرار است به درخواست عربستان و در قاهره پایتخت مصر برگزار شود، گفت: نشست اتحادیه عرب نتیجه ای نخواهد داشت.

تین نیوز

 شبکه تلویزیونی سی ان ان در مورد نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب که قرار است به درخواست عربستان و در قاهره پایتخت مصر برگزار شود، گفت: نشست اتحادیه عرب نتیجه ای نخواهد داشت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سی ان ان افزود: وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب قرار است به درخواست عربستان درمورد مذاکره بر سر مساله ایران با یکدیگر نشستی داشته باشند.

'جمانه کارداشه' (Jomana Kardasheh) خبرنگار این شبکه تلویزیونی از مبدا 'امان' پایتخت 'اردن' درپاسخ این پرسش که 'این نشست چه نتیجه ای در پی خواهد داشت؟' گفت: این نشست در حالی قرار است برگزار شود که کشورهای منطقه شاهد استعفای سعدالحریری از مقام نخست وزیری لبنان آن هم در 'ریاض' پایتخت عربستان بوده اند، جنگ لفظی بین حزب الله در لبنان و عربستان شدت یافته و حوثی های یمن موشک به ریاض پرتاب کرده اند که عربستان دراین میان ایران را مقصر می داند.

خبرنگار سی ان ان افزود: چنانچه به دیگر نشست های اتحادیه عرب نگاهی بیاندازید، نتیجه چندانی از این نشست ها حاصل نشده و شاید احتمالا تنها یک بیانیه لفظی شدید علیه ایران باشیم.

جمانه کارداشه اضافه کرد: دراین مورد بین کشورهای عرب منطقه اختلاف و پراکندگی وجود دارد، بسیاری از این کشورها تمایلی به گسترش ابعاد بحران بین ایران وعربستان ندارند.

وی گفت: در حالی که ساعتی تا برگزاری این نشست زمان باقی است، هنوز مشخص نیست چه کشورهایی و چه شخصیت هایی قرار است در آن شرکت کنند، وزیرخارجه لبنان اعلام کرده است که دراین نشست شرکت نمی کند و این احتمالا به خاطر اجتناب از شعله ور شدن تنش در کشورش باشد.

کارداشه افزود: چند لحظه پیش مطلع شدیم که 'ابراهیم جعفری' وزیر خارجه عراق هم دراین نشست شرکت نخواهد کرد و معاون وزیرخارجه عراق به جای وی دراین نشست حضور خواهد داشت، چراکه گفته شده برنامه کاری وزیرخارجه عراق به گونه ای است که به وی اجازه حضور دراین نشست را نمی دهد.

جمانه کارداشه گفت: موضع عراق در قبال ایران، سوای آنکه توسط یک دولت شیعه هدایت می شود و روابط نزدیک با ایران دارد، این است که عراق می گوید نمی خواهد شاهد گسترش بحران (بین ایران و عربستان) باشد، آنها می خواهند تا این بحران از طریق گفت و گو حل شود.

خبرنگار سی ان ان در ادامه گزارش خود افزود: این احساسی است که درمیان کشورهای منطقه وجود دارد، آنها نگران شدت یافتن تنش بین دو کشور هستند و برخی می گویند عربستان منطقه را به سوی تقابل رو در رو با ایران سوق می دهد و می گویند کشورهای منطقه دراین زمینه اشتیاق چندانی به همراهی با عربستان ندارند.

به گزارش ایرنا از بیروت، 'جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در جلسه فوق العاده اتحادیه عرب که امروز (یکشنبه) به درخواست عربستان در قاهره تشکیل می شود، شرکت نمی کند.

نشست اتحادیه عرب در حالی قرار است امروز برگزار شود که شنیده ها حاکی از آن است که عربستان سعودی به دنبال طرح محکومیت ایران و حزب الله به دلیل آنچه نقش داشتن در عملیات موشکی اخیر یمن علیه عربستان می خواند، است.

برخی رسانه ها نیز خبر دادند که سعودی ها تهدید کرده اند در صورتی که لبنان به این محکومیت رای ندهد، پیشنهاد تعلیق عضویت این کشور در اتحادیه عرب را خواهد داد.

این در حالی است که بیشتر ناظران معتقدند عربستان سعودی موفق به کسب چنین اجماعی در اتحادیه عرب علیه لبنان چه اکنون و چه در آینده نمی شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.