| کد خبر: 150618 |

حاجی بابایی:

سرمایه‌گذاری خارجی‌ مشروط به انتقال 70 درصد تکنولوژی به کشور است

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: سرمایه گذاران خارجی در صورتی که به ریشه سازی در کشور بپردازند اجازه سرمایه گذاری در کشور را دارند.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی‌ بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در همایش رو جهانی استاندارد، شرط اول سرمایه گذاری در هر کشور را اقتدار دانست و گفت: اقتدار و امنیت، سرمایه گذاری و رونق اقتصاد را در پی خواهد داشت و آمریکا درصدد جلوگیری از قدرت اقتصادی ایران در منطقه است چراکه تثبیت قدرت نظامی در منطقه در گرو قدرت اقتصادی است .

وی افزود: استاندارد در معنای کلمه به معنای زیباسازی است و در بیان و گفتار انسانها به معنی نظام معیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه شاخص‌هایی تعیین می‌شود که براساس آن هرکس به آن نظام و معیار نزدیک تر باشد بهتر است، افزود: از 24 بند اقتصاد مقاومتی یک بند به استاندارد سازی اشاره دارد. دولت مکلف شده تا 5 سال آینده به سمت نظام ملی استاندارد حرکت و نظام ملی استاندارد را تدوین و اعلام کند.

رئیس کمیسیون تلفیق یکی از عوامل رشد در زمینه تولید محصولات کشاورزی را استاندارد سازی اعلام کرد و گفت: در ماده 63 برنامه ششم تولیدات محصولات کشاورزی ملزم به رعایت استانداردها هستند.

وی استحکام نظام تولید کشور را در گرو حرکت به سمت استانداردسازی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم باید محصولات استاندارد تولید کنیم.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی برای ما یک انتخاب نیست، بلکه یک اضطرار است گفت: در دنیای رقابت، اقتصادی که بر مبنای دانش بنیانی شکل نگیرد و بومی نباشد و رقابت پذیر نباشد شکست می خورد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اقتصاد کشور را به درختی تشبیه کرد و گفت: پویایی و پایداری اقتصاد کشور در شرایطی امکان پذیر است که ریشه در خاک کشور داشته باشد و اقتصاد مقاومتی به معنای ریشه در خاک خود داشتن و تکیه بر دانش بومی است.

وی ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را مشروط به انتقال 70 درصد تکنولوژی به کشور اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاران خارجی در صورتی که به ریشه سازی در کشور بپردازند اجازه سرمایه گذاری در کشور را دارند.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس از هدف کشور در رسیدن به رشد 8 درصدی سخن گفت و افزود: 2.8درصد از این رشد از طریق بهره وری و استانداردسازی امکان پذیر است .

وی ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از ورود 32 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور جلوگیری شود که یکی از راه‌های مقابله با آن تولیدی است که در مقابل کالای قاچاق وارد شده به کشور دارای کیفیت بهتری باشد و نظر خریداران را تامین کند.

حاجی بابایی استفاده از بازدارنده‌های امنیتی در مبارزه با قاچاق را از راهکاری کوتاه مدت برشمرد و افزود: برای جلوگیری بلند مدت از ورود کالای قاچاق به کشور باید کیفیت تولیدات کشور را افزایش دهیم چراکه در اقتصاد مقاومتی، رقابت حرف اول و آخر را می‌زند.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور را اورژانسی اعلام کرد و گفت: همه باید دست به دست هم بدهند تا وضعیت موجود را برطرف کنند و امروز بزرگترین نعمت این است که همه ارکان دولت و مجلس به این اجماع رسیده اند که اقتصاد کشور در وضعیت اورژانسی است و نیاز به رسیدگی همگانی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.