| کد خبر: 147405 |

حسن بیگی تاکید کرد:

دیدار ظریف با همتای آمریکای در جهت تامین و دفاع از منافع ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه وزارت امور خارجه بر اساس وظیفه ذاتی خود در جهت تامین و دفاع از منافع جمهوری اسلامی در خارج از کشور اقدام می کند، دیدار احتمالی ظریف باهمتای آمریکای خود را در همین چارچوب دانست.

تین نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه وزارت امور خارجه بر اساس وظیفه ذاتی خود در جهت تامین و دفاع از منافع جمهوری اسلامی در خارج از کشور اقدام می کند، دیدار احتمالی ظریف باهمتای آمریکای خود را در همین چارچوب دانست.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت " پیرامون احتمال دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس سالیانه سازمان ملل و مواضع کشورمان در خصوص این دیدار"، گفت: وزارت امور خارجه یک وظیفه ذاتی به نام تامین و دفاع از منافع جمهوری اسلامی در خارج از کشور دارد که بر همین اساس می توانند با تمامی همتایان خود در سراسر جهان به غیر از رژیم صهیونیستی دیدار و در خصوص مواضع کشورمان و موضوعات مورد نظر به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی اظهار داشت: از آقای ظریف انتظار داریم که در دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد قاطعانه از مواضع و منافع جمهوری اسلامی همچون گذشته دفاع کرده و بدعهدی ها و نقض های برجام از سوی آمریکا را برای دیگر کشورها به خوبی تشریح کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اجرای دقیق و کامل برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران و نقض مکرر این معاهده از سوی طرف آمریکای باید جامعه جهانی از این موضوع به خوبی آگاه باشند تا متوجه عهد شکنی و اقدامات غیر قانونی دولت ترامپ قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه باید در دیدار احتمالی وزرای خارجه ایران و آمریکا به شدت با این بدعهدی و نقض برجام تذکر داده شود ، چرا که به گفته مقام معظم رهبری هر اقدام خلاف برجام آنها با عکس العمل جدی ایران نیز مواجه خواهد شد، افزود: دولت آمریکا بر خلاف مصوبات برجام و قول و قرارهای داده شده در این نشست ها عمل می کند که این مسائل باید به صورت جدی به طرف مقابل انتقال داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه آمریکا با ایجاد جنگ روانی هرگز نمی تواند بدعهدی های خود را سرپوش بگذارد مطمئنا نقض مکرر برجام موضع قاطعانه ایران را در پی خواهد داشت، خاطر نشان ساخت: جامع بین المللی باید بدانند که ایران هرگز از حقوق قانونی مردم خود عقب نشینی نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.