| کد خبر: 141170 |

روحانی:رأی مردم در 29 اردیبهشت یک حادثه نبود

رئیس‌جمهور گفت: رأی مردم در 29 اردیبشت یک حادثه نبود، نشانگر بلوغ ملت بود که باید دایره خواست جامعه ایران را دید و دستگاه اجرایی را به رنگ آن خواسته ها درآورد.

تین نیوز

 رئیس‌جمهور گفت: رأی مردم در 29 اردیبشت یک حادثه نبود، نشانگر بلوغ ملت بود که باید دایره خواست جامعه ایران را دید و دستگاه اجرایی را به رنگ آن خواسته ها درآورد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز شنبه 14 مرداد 96 در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم گفت: همه مسئولان محترم کشوری و لشکری، خانم ها و آقایان، در ابتدای سخن یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی، شهدا، جانبازان و آزادگان را گرامی می دارم و سر تعظیم فرود می آورم که عزت و شرف امروز ما مرهون آن عزیزان است.

وی افزود: ولات حضرت امام رضا علیه السلام را تبریک می گویم و از خداوند می خواهم به برکت این ایام خجسته دولت و ملت ما را مشمول برکات واسعه خود قرار دهد. امروز 14 مرداد است. یکصد و یازده سال پیش در چنین روزی ایران تازه ای از میان آشفتگی های فراوان سربرآورد و نهضتی نو آفرید. نهضت مشروطه پیروز شد تا حاکمیت قانون و حاکمیت ملی برقرار شود. نهضت مشروطه نخستین قیام ملی مردم آسیا برای آزادیخواهی در این قاره کهن بود.

اهم اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:
*از نهضت مشروطه روز یکصدو یازده سال می گذرد نهضت مشروطیت برای محدود کردن قدرت پادشاهان فراز و نشیب داشت اما به انحراف کشیده شد. ملت ایران فداکاری های زیادی کرد و در نهایت انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. اکنون قریب 40 سال از استقرار جمهوریت و اسلامیت در ایران می گذرد و امروز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران آغاز می شود. عالی ترین مقام اجرایی کشور با رأی تک تک شهروندان انتخاب می شود.

* مردم هوشیار ایران با خلق حماسه اردیبشهت و شرکت بی نظیر در انتخابات ریاست جمهوری روشن با ما سخن گفتند و نظرات شان را به صراحت بیان کردند. آنها با زبان رأی خود گفتند، چه می خواهند و چه نمی خواهند و با رأی دوباره و معنا دار خود رویکردی را انتخاب کردند که 4 سال در معرض نقد همگان قرار داشت. از الان باید پاسخگوی شور و شعور مردمی باشیم که باز به نظام و دولت اعتبار مجدد بخشیدند.

*رأی مردم در 29 اردیبهشت حادثه نبود، بلوغ ملت بود که باید دایره خواست جامعه ایران را دید و دستگاه اجرایی را به رنگ آن خواسته ها درآورد.

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.