| کد خبر: 131249 |

روحانی

برای اتصال هر سه راه حیاتی به شمال کشور تمام توان خود را به کار گرفتیم

تین نیوز

حسن روحانی تاکید کرد که در روز جمعه مردم نشان خواهند داد که وکیل را انتخاب می‌کنند یاقاضی را.

 

به گزارش ایسنا ، این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در جمع حامیان خود در سالن شهید رسول حسینی ساری با اشاره به انتخابات سال ۹۲ خاطر نشان کرد: مردم مازندران خرداد ۹۲ قیام بزرگی در ساری برپا کرده اند و با حضور خود در مسجد جامع به همه جای ایران پیام فرستادند و گفتند که ما می خواهیم اعتدال و اصلاحات پیروز شود. آن‌ها اعلام کردند که راه آزادی و آرامش را انتخاب کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات امسال بحث بین چند نفر نیز مطرح نیست، بلکه انتخاب میان دو تفکر است گفت : مردم ایران در انتخابات پیش رو یا راه تقابل با دنیا و راه شعار را انتخاب می‌کنند یا راه تعامل با دنیا و عقلانیت و برنامه و عمل. آن‌ها یا می خواهند به سال ۹۱ بازگردند یا به سمت آینده حرکت کنند.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم در روز جمعه می خواهند میان قاضی و وکیل انتخاب کنند ؛ قاضی کسی است که حکم صادر می‌کند . حکم اش را ابلاغ می نماید اما وکیل از مردم دفاع می‌کند.

 

روحانی با بیان اینکه  رئیس‌جمهور آینده ایران باید در مجامع جهانی از حقوق ملت دفاع کند، خاطر نشان کرد: آن زمان که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم. اگرچه درست است که دشمن علیه ما توطئه کرد و قدرت های بزرگ در برابر حقوق ملت ایران ایستادند اما دفاع از ملت ایران سخن درشت گفتن بود یا با تعقل مشکل را برطرف کردن؟

 

وی افزود:  امروز سازمان ملل و شورای امنیت همان نهادهای قبلی هستند و ملت ایران نیز همان ملت‌اند. پس شرایطی تغییر نکرده است و فقط نحوه استفاده از قدرت ملت ایران دربرابر جهان تغییر کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران ملت توانمند و مقتدری است، اظهار کرد: ایران باید بتواند قدرت خود را در مجامع جهانی نشان دهد و با قدرت سخن بگوید و از حقوق ملت خود دفاع کند. در همین راستا روز جمعه روز انتخاب مردم است و این انتخاب آن‌ها است که دیوار تحریم دو مرتبه ساخته شود یا با جهان پل بسازیم. این انتخاب آن‌ها است که آیا می خواهند از اعتقاداتشان برای قدرت و سیاست استفاده شود یا از سیاست و قدرت برای اعتقادات آن‌ها ؟ . مردم روز جمعه با آرای خود تصمیم نهایی خود را اعلام خواهند کرد.

 

به گزارش ایسنا حسن روحانی دربخش های دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما می خواهیم مازندران محور ارتباط با شرق ، غرب، شمال و جنوب کشور باشد خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که راه ارتباطی ایران با دنیا باید از شمال ایران بگذرد.  در همین راستا ما به تلاش خود برای افزایش راه های ارتباطی همه استان های شمالی با جهان ادامه خواهیم داد و این انتخاب با مردم خواهد بود که مازندران بازار صادرات کشورهای دیگر باشد یا اینکه مرکز صادرات به دیگر کشورها. اگر مردم می خواهند ایران بازار جهان باشد به دیگران رای دهند اما چنانچه می خواهند ایران را به عنوان مرکز صادرات دنیا بشناسند به دولت اعتدال رای بدهند.

 

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: ما راه آزاد تجاری را باز کردیم تا کالاهای داخل بدون تعرفه یا با تعرفه کم به کشورهای شمالی صادر شوند. حال این انتخاب با مردم است که آیا می خواهند این مسیر ادامه پیدا کند یا متوقف شود؟

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم توسعه راه های ارتباطی شمال کشور خاطر نشان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای اتصال هر سه راه حیاتی به شمال کشور به کار گرفته است و در این راستا جاده فیروزکوه تا چند ماه دیگر و جاده هراز تا دو سال دیگر و راه چالوس در دولت دوازدهم نهایی و تکمیل خواهد شد. ما همچنین برای عبور راحت تر مردم از کنارگذرهای شهرهای شمالی پروژه ای ۱۵ ساله را به اتمام رساندیم.

 

وی در ادامه با تاکید بر بازگشت ناپذیر بودن تحریم‌ها علیه ایران خطاب به رقبای خود گفت:  آیا شما فکر می کنید که بدون روحانی می توانید تحریم‌ها را بازگردانید؟ در صورتی که اگر بخواهید نیز مردم  این اجازه را به شما نخواهند داد چرا که سابقه شما مشخص است.

 

روحانی  افزود: شما ده ماه فرصت داشتید تا چند میلیارد پول ما که در آمریکا بود را بازگردانید اما فقط شعار دادید و پول های مردم را برنگرداندید؛ آقای سخنگو بیایید به  مردم پاسخ دهید.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه های رقبای خود اظهار کرد: از آن‌ها می پرسم و می گویم که اگر جز برنامه های سال ۹۰ و ۹۱ برنامه ای دیگر بگذارید اعلام کنید اما آن‌ها پاسخ نمی دهند .

 

وی با تاکید بر اینکه مردم خود حافظ دین خود هستند اظهار کرد: عده ای تبلیغ می‌کنند دین مردم در دولت به خطر افتاده است و فکر می‌کنند دولت حافظ دین مردم است، اما اشتباهشان در این است  . آن‌ها نمی دانند که مردم خود حافظ دین خودشان هستند.

 

وی خطاب به منتقدان خود تصریح کرد: شما نه قیم اید و نه قیم دنیای مردم،  چرا که مردم ایران فهیم هستند و راه خود را انتخاب کرده اند. آیا شما فکر می کنید که مردم ی که از وطن خود دفاع کرده از دین خود دفاع نمی کند؛ روز عاشورا چه کسانی به خیابان ها می آیند؟ شما ها می آیید یا مردم؟ همه شاهد بودیم روز تاسوعا که قرار بود مسابقه فوتبالی برگزار شود چه حرف ها که از سمت شما مطرح نشد، اما دیدید که جوانان ما با نام حسین(ع) و عباس(ع) در آن مسابقات پیروز شدند؛ شما غصه دین مردم را نخورید، چرا که اگر به دست شما باشد مردم بی دین و ضد انقلاب می‌شوند.

 

روحانی ادامه داد: چرا نمی خواهید مقدسات دین ما را رها کنید؟ هر چقدر رای بخواهید به شما می دهیم اما مقدسات دین ما را رها کنید.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت های شبکه های اجتماعی در فضای مجازی در طول دولت یازدهم گفت: منتقدان می گفتند که اگر شبکه های مجازی را مسدود نکنید، همه مردم بی دین می‌شوند. این در حالی است که جوانان ایرانی شبکه های فضای مجازی را سرشار از متون دینی و انقلابی خواهند کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه ما می خواهیم ایران را با دست خود و ملت ایران بسازیم و این کار را خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: اینها به دروغ می گویند اگر دولت یازدهم ادامه یابد یارانه مردم قطع خواهد شد. آن‌ها همچنین سوال می‌کنند که چرا زمانی که دولت متوجه شد یارانه عده ای را به اشتباه قطع کرده ، اشتباه خود را جبران کرد. اینها در حالی است که ما می گوییم برای رسیدگی به محرومان فقط پرداخت یارانه کافی نیست بلکه با صدای بلند می گوییم که باید به حقوق فرهنگیان و بازنشستگان اضافه شود.

 

روحانی  با بیان اینکه دولت گام های نخست خود برای رسیدگی به اقشار مختلف جامعه را برداشته است افزود:‌ ما شعار نمی دهیم بلکه عمل می کنیم و به عمل خود ادامه خواهیم داد. ما می گوییم که باید تا پایان دولت دوازدهم فقر مطلق در ایران ریشه کن شود. در این راستا نیز تاکنون مستمری بیش از ۸ میلیون نفر از مددجویان را افزایش داده ایم.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  با انتقاد از وعده های برخی از رقبای کاندیدایی خود تاکید کرد: آن‌ها می گویند راهی که دولت می رود صحیح نیست و فقط باید از طریق یارانه پمپاژ پولی صورت بگیرد. این در حالی است که ما می گوییم زندگی مردم باید بر مبنای یک زندگی عادلانه و در مسیر توسعه قرار بگیرد. برای این زندگی باید فضای کسب و کار فراهم و موانع پیش رو برطرف شود و به مردم آزادی عمل بدهیم.

 

وی با تاکید بر لزوم رفت و آمد گردشگران خارجی به کشور و با اشاره به مزایای حضور گردشگران اظهار کرد: نباید چهره زیبای ایران مخدوش شود، بلکه باید بگذاریم خارجی ها به این کشور بیایند و فرهنگ غنی آن را ببینند.

 

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: من به ملت ایران اعلام می‌کنم که راه نظام و انقلاب ما از ریا و فریب نمی گذرد، بلکه مسیر نظام اسلامی و انقلاب ما از طریق قانون و عقلانیت می گذرد.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتشار منشور حقوق شهروندی و برنامه 4 ساله خود برای دولت دوازدهم از مردم خواست که چنانچه می خواهند در موضوع آزادی و سیاست های داخلی و خارجی به همه اهداف خود دست یابند پای صندوق های رای حضور پیدا کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه عده ای می‌خواهند مردم را از حضور پای صندوی های رای مایوس کنند ، اظهار کرد: مردم باید دولت دوازدهم قدرتمندی پای صندوق های رای بسازند. هر آنچه که راجع به آزادی گفته می‌شود با آمدن پای صندوق های رای قابل اجرا است.

 

روحانی با بیان اینکه ما راه دولت اعتدال و تفکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی را ادامه می دهیم، اظهار کرد: ما دولتی می خواهیم که تابع نظر ملت ایران باشد. ما می خواهیم روز جمعه از حقوق و مشروعیت حقوقمان استفاده کنیم و دولتی کارآمد را انتخاب نماییم.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نگرانی برخی این است که پای صندوق های رای شلوغ و ملت ایران در دور نخست انتخابات پیروز شوند گفت: ما پیروز انتخابات دوازدهم خواهیم بود و ملت ایران اجازه نخواهند داد که راه پیشرفت کشورمتوقف شود. ما می خواهیم که ایرانی آبادتر و روستاهایی با شرایط زندگی بهتر داشته باشید و ما به فکر آن هستیم که ملت ایران با آزادی و اراده خود راه آینده کشور را انتخاب کند.

 

وی در پایان با بیان اینکه از مردم می خواهم که با موبایل خود یازده پیامک دعوت به حضور در انتخابات را تکرار کنند، خاطر نشان کرد: ما با قدرت و نشاط صبح روز جمعه پای صندوق های رای خواهیم رفت و دولت اعتدال، اصلاحات و اصولگرایان معتدل را تشکیل خواهیم داد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.