| کد خبر: 93450 |

۵۰ درصد از مرگ های ناشی از سوانح رانندگی به استعمال مواد مخدر برمی گردد

تین‌نیوز| فرماندار شهرستان لنجان متذکر شد: متاسفانه بیش از ۶/۵ درصد از افراد آلوده به مواد مخدر در کشورمان را بانوان تشکیل می دهند.

فرماندار شهرستان لنجان  ضمن تبریک به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه و در پیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: مصرف سوء مواد مخدر در زمره چهار بحران اصلی بین المللی قرار دارد.

سجاد با بیان اینکه درحال حاضر گردش مالی و تجارت جهانی مربوط به مواد مخدر بین ۱۶۰۰ تا دو میلیارد دلار می باشد تصریح کرد: این تجارت و آورده مالی آن که در زبان اقتصاد تحت عناوینی نظیر پول سرخ و ملتهب نام گذاری شده است بسیاری از کشورها را با خسارات جبران ناپذیری روبه رو کرده است.

وی  با توجه به این موضوع که آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر تنها مربوط به آقایان نیست متذکر شد: متاسفانه بیش از ۶/۵ درصد از افراد آلوده به مواد مخدر در کشورمان را بانوان تشکیل می دهند.

فرماندار لنجان از کاهش میانگین سنی افراد آلوده به مواد مخدر در جامعه خبر داد و تصریح کرد: میانگین سنی مبتلایان به مواد مخدر بین ۱۵ تا ۲۰ سال می باشد که قالب این افراد از طریق استعمال سیگار و قلیان آلوده شده اند.

سجاد با اشاره به سابقه و عملکرد شهرستان لنجان در زمینه مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان در سال گذشته با برگزاری ۱۶ جلسه و ۱۳۱ مصوبه در این زمینه در صدر کارگروه های فعال استان اصفهان قرار دارد.

فرماندار شهرستان لنجان در خصوص ارتباط بسیاری از ناهنجاری ها، آسیب ها و جرائم اجتماعی در جامعه با مواد مخدر یادآور شد: براساس آمارهای اعلام شده بیش از ۴۹ درصد از قتل ها، ۵۲ درصد از تجاوزهای به عنف، ۶۲ درصد از غرق شده گی ها، ۶۸ درصد از درگیری های منجربه قتل و ۵۰ درصد از مرگ های ناشی از سوانح رانندگی به استعمال مواد مخدر برمی گردد که جای بسی تامل دارد.

وی در پایان تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود و آحاد جامعه نسبت به مقابله با این پدیده شوم احساس وظیفه کنند چراکه در غیر این صورت جوامع بشری با خسارات جبران ناپذیری همراه خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.