| کد خبر: 7911 |

۱۸ هزار نفر سال گذشته در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند / نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اولویت کاری

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی به آمار پزشکی قانونی در زمینه حوادث جاده ای اشاره کرد و گفت: سال گذشته 18 هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند .
 
داوود کشاورزیان ظهر چهارشنبه در سومین کنفرانس ملی تصادفات جاده ای، سوانح ریلی و هوایی در استان زنجان افزود: برگزاری این همایش در کاهش تلفات جاده ای بسیار موثر است چرا که نوعی فرهنگ سازی می شود.
 
وی با اشاره به اینکه وسایل نقلیه تولید داخل 50 درصد خودروهای موجود در سطح جاده های کشور را تشکیل می دهد گفت: متاسفانه با استانداردهای موجود احتمال مرگ و میر در آنها بسیار زیاد است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ، اظهار داشت: ایران 1.2 درصد جمعیت دنیا  را دارد ولی 1,45 درصد از تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده است بنابراین نیاز به مهندسی فرهنگی دارد.
 
کشاورزیان تاکید کرد: دلیل 80 درصد تصادفات جاده ای کشور را عامل انسانی به خود اختصاص داده که  عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی در این امر بسیار دخیل بوده است. 
 
وی، به تشکیل کمیسیون و شورای ایمنی راههای کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این کمیسیون تنها مرجع ملی در این حوزه است.
 
معاون وزیر راه و شهر سازی ، بر نهادینه کردن رعایت مولفه های استاندارد در صنعت خوروسازی  تاکید کردوافزود: با توجه حوادثی که رخ داده و آتش سوزی که در سال گذشته به وقوع پیوست نظارت بیشتر بر شرکتهای ناوگان جاده ای تاکید ویژه می باشد.
 
کشاورزیان، نوسازی ناوگان حمل و نقل  جاده ای و ایمن سازی جاده ها را از اولویت های اصلی سازمان حمل و نقل جاده ای کشور  یاد کرد.
 
وی، به سامانه های هوشمند کنترلی اشاره کردوافزود:در این راستا هزار میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان به سامانه های هوشمند کنترلی تخصیص داده شده است.
 
معاون وزیر راه و شهر سازی یاد آورشد: طی سالهای گذشته محورهای تهران به شمال و تهران به مشهد به سامانه هوشمند کنترلی مجهز شده اند.
 
وی گفت: امسال  محورهای تهران به بندرعباس ، تهران به بندر امام و تهران به مرز بازرگان با مشارکت بخش خصوصی در اولویت سازمان حمل و نقل جاده ای است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ،به رفع نقاط حادثه خیز اشاره کردو یاد آورشد: امسال هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای این امر اختصاص یافته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.