| کد خبر: 45264 |

تصادفات رانندگی فوتی درون شهری و برون شهری در لرستان کاهش یافت

تین نیوز | روسای پلیس راهور و راه فرماندهی انتظامی استان لرستان از کاهش تصادفات فوتی درون شهری و برون شهری در استان خبر دادند.

سرهنگ منوچهر مرادی در جمع خبرنگاران استان گفت: عابران پیاده به میزان ۴۵ درصد و موتورسیکلت سواران با ۳۷ درصد بیشترین سهم را در تصادفات فوتی معابر درون شهری داشته اند.
 
وی علت این کاهش را اجرای طرح های مؤثر پلیس در زمینه برخورد با تخلفات از جمله کنترل سرعت و اقدامات شهرداری ها در خصوص ایجاد گذرگاه عابر پیاده و پل های روگذر برشمرد.
 
رئیس پلیس راهور لرستان از بکارگیری مرکز پایش تصویری برای کنترل تخلفات رانندگی در سطح شهر و نقاط حادثه خیز نیز خبر داد و اعلام کرد: کارشناسان پلیس راهور با رصد شبانه روزی معابر درون شهری نسبت به ثبت تخلفات رانندگان اقدام می کنند.
 
فعالیت ۷۶ تیم پلیس راه در طرح نوروزی
سرپرست پلیس راه لرستان نیز در این نشست تصریح كرد: در یازده ماهه سال جاری شاهد كاهش ۱۷درصدی تصادفات، با پنج درصد كاهش فوت و ۱۴.۵ درصد كاهش مجروحان بوده ایم.
 
سرهنگ دالوند با اشاره به این مطلب كه در این مدت افزایش ۲۰درصدی در زمینه تخلفات رانندگی داشته ایم، گفت: در زمینه تخلفات حادثه ساز مانند سرعت ۲۵درصد، سبقت ۱۷ درصد، تجاوز به چپ ۱۳درصد و تلفن همراه ۶۱ درصد افزایش برخورد صورت گرفته است.
 
وی عنوان کرد: تعداد سه هزار و ۷۴۷ دستگاه خودرو به علت ارتكاب تخلفات رانندگی، دو هزار و ۹۱۵دستگاه موتور سیكلت به دلیل عدم استفاده از كلاه ایمنی و تعداد ۸۰ جلد گواهینامه برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ضبط شده است.
 
سرهنگ دالوند خاطر نشان كرد: ۵۵۰ دستگاه خودور به علت داشتن تخلفات معوقه بیش از ۱۰ میلیون ریال برابر ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اعمال قانون شده اند.
 
وی افزود: همچنین از دو هزار و ۶۷۷ نفر راننده نیز تست اعتیاد به عمل آمده و از این تعداد راننده ۱۴۶نفر نتیجه تست مثبت بود که ضمن اعمال قانون رانندگان، گواهینامه آنها نیز به مدت شش ماه بایگانی و ضبط شده است.
 
سرپرست پلیس راه لرستان در پایان با اشاره به اجرای طرح نوروزی بیان داشت: این طرح از تاریخ ۲۵ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه با تعداد ۲۰ تیم كنترل نامحسوس، ۵۰ تیم محسوس و ۶ تیم نظارتی در محورهای مواصلاتی استان اجرا می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.