| کد خبر: 2960 |

در نشست خبری عنوان شد

◄ اولویت های آخوندی در سال ۹۳ / اتصال دوربین های نظارت تصویری به سیستم کنترلی پلیس راهور

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها از تنظیم مدیریت ارتباط با شهروندان و دسترسی مردم به اطلاعات آزاد و ارتباط مستقیم با وزارتخانه در سه ماه اول سال 93 خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از جلسه کمیسیون ایمنی راه ها که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، عباس آخوندی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزی اظهار داشت: طرح تشکیل ستاد نوروزی را در بهمن ماه با تمام سازمان مطرح کردم زیرا به اعتقاد من دولت یک کل واحد است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت خود در سال 93 تصریح کرد: مدیریت ارتباط با شهروندان، افزایش رفاه و ایجاد حقوق شهروندی است و دومین موضوع دسترسی شهروندان به اطلاعات آزاد خواهد بود که در سه ماه اول سال تنظیم و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در طرح نوروزی 93 ارتباط و همکاری با پلیس، هلال احمر، صدا و سیما، وزارت بهداشت بیشتر از گذشته بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه های وزارت راه برای سامان دهی سفرهای نورزوی سال جاری بیان کرد: اولین اقدام وزارت راه در حوزه حمل و نقل خارج کردن بلیت قطار و اتوبوس از طریق فروش اینترنتی از بازار سیاه بود.
 
آخوندی در ادامه بیان داشت: ایجاد سامانه پیام کوتاه و درج آن در تمامی بلیت های سفر برای دسترسی همیشگی مردم به وزارت راه جهت پرسش و کسب اطلاعات راه ها دومین اقدام وزارت راه بود.

وی خاطرنشان کرد: حدود 207 هزار راننده وسیله نقلیه عمومی در کشور وجود دارد که به نوبه خود می توانند در آنِ واحد عامل کاهش و افزایش تصادفات جاده ای باشند.

آخوندی با بیان اینکه سال 93 از سوی رهبری سال فرهنگ نامیده شده است، افزود: دستور تشکیل کارگروه فرهنگی در امور تردد جاده ای کشور را اتخاذ کرده ایم.

وزیر راه در ادامه و با اشاره به شرایط جوی متفاوت کشور نسبت به سال گذشته بیان داشت: تعداد ماموریت های سازمان هلال احمر در خصوص برف و کولاک در سفرهای نوروزی 227 مورد اعلام شده که در مدت مشابه سال گذشته 22 ماموریت صورت گرفته بوده است. همچنین در خصوص عملیات نجات از سیلاب نیز 11 ماموریت در نوروزی 92 و 74 مورد در مدت مشابه سال جاری انجام شده است.

وی در حوزه نظارت و بازرسی از راه ها و ماموران راهداری گفت: 26 هزار کییلومتر راه اصلی و پرتردد از 200 هزار کیلومتر راه کل کشور از سوی وزارتخانه تا قبل و در حین ایام نوروز مورد بازبینی قرار گرفت و ایراداتی همچون افتادگی شانه، تابلو، خط کشی با اختصاص بودجه 160 میلیارد تومان صورت گرفت.

آخوندی افزود: در طرح نوروزی 12 هزار و 400 راهدار در قالب یک هزار و100 اکیپ راهداری و هزار و 350 گشت راهداری در جاده های کشور مستقر بودند و همچنین 700 اکیپ امداد خودرو نیز در راه ها حضور داشتند که نقش راهداری را بیش از پیش نمایان می کرد.

وزیر راه با بیان اینکه فرهنگ رانندگی در ایران مشکلات بسیاری دارد، تصریح کرد: رسانه ها به غیر از نقش تهیه اخبار به نقش آموزشی خود نیز تاکید بیشتری داشته باشنذ.

وی در خصوص همکاری با پلیس راهور نیز یادآور شد: تعداد 260 دوربین راهداری را به سیستم کنترل راه های پلیس متصل کردیم تا تخلفات را جدیت بیشتری دنبال کنند و در نظر داریم در سال آینده تعداد دوربین های نظارتی را افزایش دهیم که آمار تعداد آن در جلسه بعدی کمیسیون راه اعلام خواهد شد.

آخوندی با اشاره به مجتمع های رفاهی تفریحی تاکید کرد: در نظر داریم تا تعداد این مکان ها را در سال آینده افزایش دهیم زیرا هر چه تعداد این مجتمع ها در سطح جاده ها بیشتر باشد افزایش ایمنی راه، کاهش خستگی و خطرات جانی را در پی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: ساعت اوج تردد جاده ای در ایام نوروز بین 5 تا 7 بعد از ظهر بوده است؛ لذا در نظر داریم تا ساعات اوج تردد را از یک بازه زمانی به چند بازه زمانی افزایش دهیم تا دیگر شاهد صف های چند کیلومتری در طول راه ها نباشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.