| کد خبر: 27355 |

◄ آسمان و ۲ فرود اضطراری در ۶ ماه / نارضایتی مسافران از تاخیرهای پی در پی

تین نیوز | آمار بالای تاخیرات شرکت هواپیمایی آسمان از یک سو، و فرودهای اضطراری ناشی از نقص فنی هواپیماهای این شرکت از سویی دیگر، نارضایتی مسافران را در پی داشته است.

به گزارش تین نیوز، پس از دو حادثه تلخ سقوط هواپیماهای ایران 140 و توربو کوماندور ناجا، و کشته شدن جمعی از هموطنان مان، روز گذشته هواپیمای بوئینگ 727 شركت هواپیمایی آسمان، به دلیل نقص فنی در سیستم نمایشگر وضعیت چرخ ها، مجبور به فرود اضطراری شد، اما خوشبختانه این هواپیما بدون آسیب در باند فرودگاه مهرآباد فرود آمد.

این اولین باری نیست که در سال جاری، هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان دچار نقص فنی می شود، در اردیبهشت ماه امسال هم هواپیمای مسافری متعلق به این شرکت، که از مشهد به سمت زاهدان حرکت کرده بود به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد. در آن حادثه مهارت خلبان به حدی بود که به هیچ یک از مسافران آسیبی نرسید و در واقع از بروز فاجعه جلوگیری کرد.

حسن اعرابی مقدم، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: هر 130 سرنشین به سلامت کامل از هواپیما خارج شدند؛ این در حالی است که فقط تعدادی از مسافران به علت عجله در خارج شدن از هواپیما دچار جراحت شدند.

به واسطه شرایط خاص حمل و نقل هوایی کشور، نقص فنی از مهمترین معضلاتی است که صنعت هوانوردی ایران را هدف قرار داده است، و اکثر شرکت های هواپیمایی بویژه آسمان، علت بالا بودن تاخیرها را، نقص فنی هواپیما می دانند.

آسمان، در زمان مدیریت عابدزاده
علیرضا بحیرایی، کارشناس ارشد حمل و نقل هوایی، در خصوص وضعیت شرکت هواپیمایی آسمان به خبرنگار تین نیوز، گفت: تغییر مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان، به نفع این شرکت نبوده است.

وی با اشاره به سابقه 25 ساله علی عابدزاده، مدیرعامل سابق آسمان گفت: در ابتدای مدیریت عابدزاده، شرکت آسمان با دو فروند هواپیمای فوکر 28 هلندی، که به صورت استیجاری بود، و تعدادی هواپیمای چارتر، که از قبل وارث شرکت های هوایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان بود، کار خود را آغاز کرد.

بحیرایی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در این مدت، شرکت هواپیمایی آسمان از یک مجموعه کوچک به مجموعه ای بزرگ تبدیل شد، و در آخرین روزهای مدیریت عابدزاده، تعداد هواپیماهای این شرکت به 35 فروند هواپیما از نوع فوکر، بوئینگ، و ایرباس افزایش یافت، ضمن اینکه از 30 نفر پرسنل فنی، به حدود 1200 نیروی متخصص فنی ارتقا یافت.

آمار تاخیرات شرکت هواپیمایی آسمان در شهریورماه 93
نگاهی به آمار تاخیرات شرکت های هواپیمایی در شهریور ماه سال جاری، نشان می دهد که شرکت هواپیمایی آسمان به لحاظ سهم تاخیرها در رده دوم قرار دارد.

آمار منتشره از سوی سازمان هواپیمایی کشور، نشان می دهد که میانگین تاخیر هر پرواز تاخیردار شرکت هواپیمایی آسمان، در شهریورماه سال جاری 80 دقیقه و میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت 33 دقیقه است.

به طور کلی شرکت هواپیمایی آسمان در شهریورماه امسال، از مجموع 817 پرواز خود، 334 پرواز تاخیری و بیش از 26 هزار دقیقه تاخیر داشته است.

آمار بالای تاخیرات شرکت هواپیمایی آسمان از یک سو، و فرودهای اضطراری ناشی از نقص فنی هواپیماهای این شرکت از سویی دیگر، نارضایتی مسافران را در پی داشته است.

گزارش‌های مردمی، نشان می دهد که نحوه رسیدگی و پذیرایی برخی از شرکت‌های هواپیمایی در تاخیرهای پروازی به مسافران رضایت بخش نیست، این در حالی است که مسافران بابت تاخیر بیش از نیم ساعت هواپیما می‌توانند خواستار حقوق قانونی خود از شرکت های هواپیمایی باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    در بین ایر لاینهای داخلی بالاترین تاخیرات طی شش ماه اخیر مربوط به ایران ایر است چرا شما هیچگاه به این مورد اشاره نمی کنید؟ تازه این شرکت به نسبت نیروی انسانی و تجهیزات و غیره هم بیشترین امکانات را دارد؟ تین نیوز: خبر تاخیرات ایران ایر هم قبلا منتشر شده است. به طور مثال: http: / / www. tinn. ir / vdchwvnz. ۲۳ni - dftt۲. txt و خبرهای دیگر که از طریق آرشیو سایت، قابل جستجوست.

  • آسمان سوار 0 0

    سلام ااگر از اینکه آقای عابد زاده در طی ۲۵ سال حکومت و در شرایط طلائی همچون حمایت مستقیم دولت آقای هاشمی و نبودن تحریم و فروش بالای نفت و … چه می توانستند بکنند که نکردند بگذریم که انشا الله تاریخ قضاوت می کند بعد از آن دو انتصاب عجیب و غریب انجام و بالاخره سکان به سردار علائی که مرد با اقتداری است رسید اما این بنده خدا کتی را به تن نموده که تمامی جیب هایش خالی است و باید به هزار و یک نفر در وزارت رفاه و صندوق بازنشستگی و اتو توکل!!!!! پاسخ دهد شیرازه شرکت آسمان از بین رفت و البته همانند سایر بخش ها جناب وزیر محترم راه صنعت حمل و نقل هوائی متولی می خواهد یک نفر که بتواند حرف اول و آخر را بزند و امسال شرکت آسمان بلحاظ سیاست های هوانوردی مطیع باشند. در خصوص رخداد های شش ماه جاری شرکت آسمان هم شما فقط های لایت شده ها را می گوئید از این Incidents ها در کشور زیاد است که ماست مالی می شود فقط امار بیس شیراز آسمان را در شش ماه گذشته بررسی کنید شاهد این مدعا است

  • گیر ۳ پیچه 0 0

    تو خود ایران ایر هم این تاخیرات ثبت شده است هر کی خواست برود خودش ببیند چرا مزاحم تین نیوز جان می گردید!!!!!!!! کار های مهم تری هم هست چرا گیر می دی دیگه ول کن بابا

  • یکی 0 0

    این که تاخیر یک ایرلاین را بولد کنید کار درستی نیست آن هم در شرایطی که همه می دانند بیشترین تاخیرها و ایرادات مربوط به[…] است و بدترین پاسخگویی را این شرکت دارد، این نوع تنظیم خبر یعنی بی احترامی به مخاطب و عدم رعایت بی طرفی رسانه. به خصوص این ک رسانه ها در خبرهای معمولی از این که اسم شرکت را در رسانه بیاورند، واهمه دارند که مبادا تبلیغ شود، آن وقت وقتی بخواهند بد یک شرکت را بگویند…آری! چنین است برادر!

  • همکار مجله 0 0

    جناب یکی! حفظ حرمت امامزاده بر عهده متولی آن است! ظاهرا دیواری کوتاه تر از تین نیوز گیر نیاورده اید؟ وظیفه رسانه اطلاع رسانی است که در ابن باره خوب عمل کرده. بروید سایت های دیگر را ببینید که چقدر مردم اعتراض دارند. جناب بی اسم! در مواردی هم که ننوشته شاید تین مجبور بوده رعایت حال! آنها را بکند! اگر مدیران حمل و نقل عقل اشان می رسید کاری میکردند که تین زبان آنها شود نه اینکه مشکلات آنها را بقول شما بولد کند!؟ تا حالا دقت کرده اید چقدر مشکلات شرکت های خودرویی کم گفته می شود! و آنها خوب مردم را می دوشند با خودروهای بنجل شان!!؟؟ بخاطر اینکه خوب به نشریات و مجلات می رسند! آگهی های متعدد آنها را ببینید! من خودم دست اندر کار یک نشریه هستم، آقایان فقط میخواهند اصحاب رسانه نوکرشان باشد و طبق دستور آنها بنویسند؟! بشوند بولتن خبری آن سازمان!! بخشی از وظیف رسانه هم این است که منافع مردم را ببنند و بیان کنند.