| کد خبر: 18478 |

واژگونی خودرو مهمترین علت حوادثرانندگی در استان همدان است

تین نیوز | فرمانده پلیس راه استان همدان با بیان اینکه واژگونی خودرو مهمترین علت حوادث رانندگی در استان همدان است، گفت: 42 درصد حوادث رانندگی استان همدان مربوط به واژگونی خودروها است.
 
سرهنگ محمد خیری اظهار داشت: بعد از واژگونی خودرو،  عدم توجه به جلو، عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیرمجاز  و انحراف به چپ از مهمترین عوامل بروز حوادث رانندگی در استان همدان است.
 
خیری گفت: در سطح استان همدان 20 نقطه خطرناک حادثه خیز وجود دارد که پنج نقطه آن به کلی مرتفع، پنج نقطه دیگر ایمن سازی و 10 نقطه دیگر شناسایی که برای اصلاح و رفع معایب  نیاز به تأمین اعتبار توسط اداره کل راه و شهرسازی استان همدان دارند.
 
وی افزود: اصلاح نقاط پرحادثه از جمله نیازهای اصلی و ضروری برای کاهش فوت ناشی از سوانح جاده ای و ایمن کردن مسیرهای شریانی برای بهره برداران و شاغلان در بخش حمل و نقل است.
 
فرمانده پلیس راه استان همدان با اشاره به کاهش چشمگیر حوادث رانندگی در سه راهی دهفول واقع در محور نهاوند-کرمانشاه با نصب چند سرعت گیر، راه اندازی سیستم روشنایی و نصب علائم هشدار دهند گفت: یكی از اقدامات مؤثر پلیس راه اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان است كه با بررسی‌های صورت‌ گرفته بسیاری از تصادفات جاده‌ای با نصب علائم هشداردهنده تا حد زیادی کاهش یافته است.
 
سرهنگ محمد خیری با بیان اینکه متأسفانه در سطح استان همدان،  سه راهی اصله، قزل‌آباد و كفراش و پیچ گرمك جز نقاط پرحادثه خیز استان همدان محسوب می شوند، افزود: اداره راه و شهر سازی باید نسبت به تعریض و شانه سازی سه راهی کفراش نهاوند سریعا اقدام کند.
 
خیری افزود: بعد از دوحادثه رانندگی که هفته گذشته در سه راهی کفراش واقع در محور نهاوند-کرمانشاه رخ داد و متأسفانه چهار کشته و 9 مجروح به همراه داشت عملیان نصب نیو جرسی از انتهای بلوار سیدالشهدا تا سه راهی دهفول نهاوند آغاز شده است.
 
وی در  ادامه به برخورد  دو دستگاه خودروی سواری شامل یک دستگاه پژو و خودروی لیفان در ساعت 45 دقیقه بامداد روز سه شنبه با یکدیگر به صورت رخ به رخ در محور نهاوند-ملایر از جاده آورزمان خبر داد و گفت: علت اصلی بروز این سانحه طبق نظر کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ سواری پژو بوده است که با این تخلف منجر به مرگ خود و سه نفر از سرنشینان شد.
 
فرمانده پلس راه استان همدان اظهار داشت: در این سانحه راننده هر دو خودرو جان خود را از دست دادند همچنین سه سرنشین خودروی سواری پژو شامل دو خانم و یک آقا نیز به علت شدت جراحات وارده در همان لحظه جان باختند.
 
سرهنگ محمد خیری گفت: تمامی نیروها و خودروهای پلیس راه استان محورهای اصلی و فرعی را تحت پوشش قرار می‌دهند تا امنیت جاده‌ها را تأمین كنند و با رانندگان پرخطر برابر مقررات و قانون جدید راهنمایی و رانندگی برخورد خواهد شد و با خاطیان و متخلفان پرخطر شدیداً برخورد می‌كنیم و هیچگونه اغماضی نخواهیم كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.