| کد خبر: 169560 |

◄ واکنش مدیرعامل «دیدار سیر گیتی»: اتوبوس نقص فنی نداشته است / 9 نفر از مسافران جان باختند

اتوبوس آتش گرفته درسا مدل 96 بوده است که تنها یک سال کارکرده است و خوشبختانه تمام صندلی‌های اتوبوس پر نبوده است و اتوبوس با ظرفیت کامل حرکت نکرده بود.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره شرکت دیدار سیر گیتی خبر داد که اتوبوس مسافران سنندج- تهران کاملاً سالم بوده است و نقص فنی از طرف خودروی حامل سوخت بوده است.

محمدصادق صاحب‌کار رئیس هیئت‌مدیره شرکت دیدار سیر گیتی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح جزییات حادثه تصادف اتوبوس با تانکر حامل سوخت پرداخت.

وی بابیان اینکه این حادثه در شب گذشته موجب فوت هم برخی وطنانمان شد، گفت:  به‌محض وقوع حادثه جویای چرایی موضوع شدیم و بر اساس اطلاعاتی که از پایانه سنندج برای ما گزارش شده است اتوبوس هنگامی‌که از پایانه سنندج خارج می‌شده است با یک تانکر حامل مواد سوختی تصادف می‌کند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت دیدار سیر گیتی با توضیح اینکه این تانکر به دلیل نقص فنی و عدم امکان کنترل خود از پشت با اتوبوس برخورد می‌کند، گفت: بر اساس اطلاعاتی که از پایانه به دست ما رسیده است این اتوبوس 11 مسافر داشته است که در پی این تصادف 9 نفر از آن‌ها در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

صاحب‌کار در خصوص مدل اتوبوس و میزان سلامت آن نیز گفت: اتوبوس «درسا» مدل 96 بوده است که تنها یک سال کارکرده است و خوشبختانه تمام صندلی‌های اتوبوس پر نبوده است و اتوبوس با ظرفیت کامل حرکت نکرده است.

 او تأکید کرد که از مدت‌زمان کارکرد این اتوبوس  فقط یک سال گذشته است و هیچ نقص فنی نداشته است.

بر اساس اظهارات صاحب‌کار 5 فوتی دیگر این حادثه مربوط به خودروهای اطراف و راننده تانکر سوخت بوده است.

او با رد هرگونه شایعه‌ای در خصوص داشتن نقص فنی اتوبوس که باعث شود مسافران نتوانند خود را نجات دهند گفت: وقتی تانکر سوخت با این شدت با پشت اتوبوس برخورد می‌کند به دلیل سرعت شعله‌ور شدن مواد سوختی و رسیدن ان به داخل کابین مسافران  عملا فرصت نجات خود را پیدا  نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز این تصادف در بلوار حسینی باعث انفجار و آتش‌سوزی شدیدی شده است و در مسیر سنندج به تهران مسافر داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.