| کد خبر: 166856 |

بیمه‌ها برای پیشگیری از تصادفات وارد عمل شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در مقوله پیشگیری از تصادفات، بیمه‌ها می توانند در نصب دوربین‌ها و یا کاهش سایر زمینه‌های تصادفات نقش موثری ایفا کنند.

تین نیوز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در مقوله پیشگیری از تصادفات، بیمه‌ها می توانند در نصب دوربین‌ها و یا کاهش سایر زمینه‌های تصادفات نقش موثری ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، "محمدباقر اسلامی" در نشست هم‌اندیشی درخصوص کاهش آمار تصادفات استان کرمان و تشکیل مجتمع تصادفات اظهار کرد: متاسفانه استان کرمان در زمینه تصادفات در کشور رتبه‌های اول تا سوم را دارد، در همین راستا سال گذشته ابتکار و پیشنهادی در خصوص راه‌اندازی مجتمع تصادفات در استان کرمان مطرح شد که باتوجه به وضعیت کنونی محورهای مواصلاتی، سال جاری طرح پیشگیرانه از وقوع حوادث ترافیکی در قالب مجتمع تصادفات در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 تعداد 85 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است، افزود: وجود برخی محورهای نا امن در استان، تردد بی‌مهابای موتور سیکلت‌ها در جاده‌ها، وجود سرعت گیرهای نامناسب در بعضی جاده‌ها و پوشش نامناسب پایش تصویری در استان نیاز به نظارت و اصلاح دارد.

اسلامی با بیان اینکه باید نصب دوربین در جاده‌های پرتردد اولویت‌بندی شود، تاکید کرد: از سنوات گذشته در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بحث ورود بیمه‌ها به مقوله پیشگیری از تصادفات مطرح شده است که می‌توانند در نصب دوربین‌ها و یا کاهش سایر زمینه‌های تصادفات نقش موثری ایفا کنند.

وی بیان کرد: هرچند که بودجه‌ها کم است اما می‌توان از ظرفیت‌های استانی به صورت تعاملی و همچنین از انعطاف و تبصره‌های قانونی در زمینه پیشگیری از تصادفات استفاده کرد و در این رابطه می‌توان پس از شناسایی علل و عوامل، از راهکارهای علمی و عملی که هزینه زیادی دربرنداشته باشند بهره برد.

اسلامی درادامه با اشاره به پیشنهاد استقرار واحدهای سازمانی مرتبط با تصادفات در مجتمع قضایی واحد و مشخص تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های مرتبط در زمینه پیشگیری از تصادفات در دسترس باشند که برای این منظور هم در چارچوب قانون فعالیت خواهیم کرد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در پایان یادآور شد: پیشنهاد ما این است کارگروه تصادفات دادسرا در بحث نقاط حادثه خیز استان، از حیث حقوق عامه پیگیری شود، ضمن اینکه بحث استقرار شورای حل اختلاف تصادفات در مجتمع قضایی واحد نیز در راستای ارتقاء خدمات به شهروندان و تسریع در روند رسیدگی بسیار مهم است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.