| کد خبر: 155293 |

تلفات حوادث رانندگی معابر دورن شهری ایلام در اربعین 100 درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام از کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی و 50 درصدی تصادفات جرحی در طرح اربعین 96 در معابر درون شهری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام از کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی و 50 درصدی تصادفات جرحی در طرح اربعین 96 در معابر درون شهری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس راهور و افزایش فرهنگ انضباط ترافیکی در بین زائران میزان تصادفات فوتی در حوزه درون شهری استان در اربعین امسال 100 درصد کاهش یافت.

وی اصل مهم در کاهش تصادفات را تشدید اقدامات نظارتی ، کنترلی و اعمال محدودیت های ترافیکی نقطه به نقطه توسط پلیس در معابر شهر مهران و ایلام عنوان کرد و افزود: به علت آلودگی هوای شهر مهران و کاهش دید افقی رانندگان در ایام اربعین زائران پیاده که در سطح سواره رو حرکت می کردند به شدت در معرض تصادف با وسایل نقلیه قرار داشتند.

رئیس پلیس راهور ایلام تاکید کرد: در طرح اربعین 96 ماموران علاوه بر مدیریت ترافیک شهر مهران، کنترل و روانسازی ترافیک در محور پل زائر تا پایانه مرزی مهران را نیز بر عهده داشتند.

سرهنگ ناصری یادآور شد: در طرح اربعین به موازات فعالیت های انتظامی ، فعالیت های فرهنگی و آموزشی نیز گسترش و 100 هزار بروشور آموزشی با موضوع و محوریت 'پیشگیری از خستگی و خواب آلودگی 'در بین زائران توزیع شد.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی به موقع در خصوص وضعیت و شرایط معابر و اعلام هشدارها و توصیه های ترافیکی بصورت مستمر از رسانه ملی و محلی نقش بسزایی در پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی داشته است.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.

بیش از 50 درصد زائران مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کرده اند و امسال حدود 2 میلیون نفر در مسیر رفت و برگشت از مهران تردد داشتند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.