| کد خبر: 154761 |

اعزام تیم‌های سلامت و بهداشت روان به مناطق زلزله زده

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از ابلاغ اسازمان بحران برای ورود تیم‌های عملیات و بهداشت روان به مناطق زلزله زده خبر داد.

تین نیوز

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از ابلاغ اسازمان بحران برای ورود تیم‌های عملیات و بهداشت روان به مناطق زلزله زده خبر داد.

محمدفرید لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات معاونت بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران در زمین لرزه غرب کشور اظهار کرد: برابر گزارش‌ها کرمانشاه بیشترین خسارت را در پی این زلزله متحمل شده است و از این رو عمده اقدامات نیز چه در حوزه مقابله و چه در حوزه بازسازی در این حوزه انجام می‌شود.

لطیفی با اشاره به دستورالعمل سازمان مدیریت بحران برای اقدامات مرتبط با بهداشت روان در زمان وقوع بحران‌ها اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل چهار دستگاه وزارت بهداشت، کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر موظفند تا اقدامات مربوط به بهداشت روان و کنترل سلامت روان حادثه دیدگان را در دستور کار خود قرار دهند و در همین راستا نیز سازمان مدیریت بحران کشور به عنوان متولی هماهنگی دستگاه‌های مختلف در بحران‌ها ابلاغیه‌ای را در این خصوص صادر کرد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بر اساس این ابلاغیه تمامی دستگاه‌های مسئول موظفند تا اقدامات خود به منظور کاهش فشار روانی زلزله زدگان و همچنین توجه به بهداشت روان محیط را در دستور کار خود قرار دهند. در همین راستا گروه‌های مشاوره و کنترل سلامت روان اقدام به ارائه خدمات به زلزله زدگان و به ویژه افرادی که دچار شوک‌های روحی و روانی شده‌اند خواهند کرد.

لطیفی انتشار شایعات و تصاویر دلخراش از زلزله را از عواملی دانست که سبب جریحه دار شدن افکار عمومی می‌شود و افزود: یکی از پروتکل‌هایی که به هنگام بحران‌ها و حوادث رسانه‌ها باید آن را رعایت کنند حساسیت در انتشار اخبار و به ویژه تصاویر حادثه است. بنابراین از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که از انتشار تصاویر دلخراش و حاوی صحنه‌های تکان دهنده پرهیز کنند چرا که این موضوع سلامت روان مخاطبان اخبار را که پیگیر لحظه به لحظه وضعیت هموطنان‌شان هستند را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آواربرداری و جستجو در مناطق زلزله زده ادامه دارد خاطر نشان کرد: عملیات مربوط به بازسازی مناطق زلزله زده و اعطای وام برای بازسازی پس از آواربرداری با تصویب دولت انجام خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.