| کد خبر: 154732 |

بازتاب گسترده زلزله شب گذشته ایران در رسانه‌های خارجی

همزمان با وقوع زلزله مهیب ۷.۲ ریشتری در استان کرمانشاه و چند استان دیگر، رسانه‌های خارجی اقدام به رصد و انتشار گسترده اخبار مرتبط با این حادثه کرده‌اند.

تین نیوز

همزمان با وقوع زلزله مهیب ۷.۲ ریشتری در استان کرمانشاه و چند استان دیگر، رسانه‌های خارجی اقدام به رصد و انتشار گسترده اخبار مرتبط با این حادثه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های انگلیسی زبان از ساعات اولیه وقوع زلزله مهیب در غرب ایران اخبار تلفات و مجروحان این حادثه را به نقل از رسانه‌های داخلی منتشر کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های دولتی در ایران و عراق به وقوع این زلزله مهیب در مناطقی از این دو کشور اشاره کرده و روزنامه گاردین نیز در تازه‌ترین گزارش خود آمار قربانیان این زلزله را بیش از ۳۲۰ تن اعلام کرده است.

وال استریت ژورنال هم با تیتر زلزله ۷.۳ ریشتری مرز ایران-عراق را به لرزه درآورد اقدام به پوشش خبری مربوط به این زمین لرزه کرد. روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به تلفات این زمین لرزه در ایران نوشته‌ است که دولت عراق از تلفات و خسارت‌های احتمالی این زلزله اطلاعاتی منتشر نکرده‌ است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان هم با تیتری از شمار تلفات زمین لرزه عراق-ایران اعلام کرد: لرزش‌های این زلزله در کشورهای دیگری از جمله پاکستان، لبنان، کویت و ترکیه هم احساس شده‌ است.

شبکه خبری فاکس نیوز هم در خبری به انتشار تعداد تلفات و مجروحان زلزله غرب ایران پرداخت.

شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز با مرگبار خواندن این زمین لرزه که در مرز ایران-عراق رخ داد، به نقل از منابع داخلی اعلام کرد: بیشتر قربانیان این حادثه از استان کرمانشاه بوده‌اند.

همچنین روزنامه بلومبرگ در خبری به انتشار آمار تلفات و مجروحان زلزله کرمانشاه پرداخت و به تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی اشاره کرد که حاکی از ترس و وحشت ساکنان مناطق زلزله‌زده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرانسه، NBC News و CBS News از دیگر رسانه‌های انگلیسی زبان هستند که اخبار مرتبط با زلزله غرب ایران را پوشش داده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.