| کد خبر: 154590 |

◄ جزئیات زلزله وسیع غرب کشور

با گذشت بیش از 3 ساعت از زلزله شدید در غرب کشور آمارهای اولیه این لحظه (2:7 دقیقه بامداد روز دوشنبه) از 30 کشته و 300زخمی در استان کرمانشاه حکایت دارد.

تین نیوز

با گذشت بیش از 3 ساعت از زلزله شدید در غرب کشور آمارهای اولیه این لحظه (2:7 دقیقه بامداد روز دوشنبه)  از 30 کشته و 300زخمی در استان کرمانشاه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، دقایقی مانده به ساعت 22 روز گذشته خبر وقوع زلزله در استان های متعدد کشور فضای مجازی و رسانه ها را در نوردید.

تنها لحظاتی بعد اعلام شد که زلزله شدیدی با قدرت 6/7 ریشتر بخش هایی از اقلیم کردستان را لرزانده است. گزارش های اولیه حاکی از این بود که شدت زلزله به حدی بوده که نیمه غربی ایران و بخش هایی از ترکیه، آذربایجان و کویت نیز لرزش را احساس کرده اند.

در ادامه به سرعت عکس ها و فیلم های متعددی از استان های متعدد کشور منتشر شد که مردم را سراسیمه در خیابان ها و پارک ها نشان می داد. با این حال اخبار حاکی از این بود که استان کرمانشاه و منطقه قصر شیرین به دلیل نزدیکی به مرکز زلزله بیشترین آسیب را دیده است.

علی رغم اینکه آمارهای اولیه تنها از 6 کشته خبر می داد، اما لحظاتی پیش اعلام شد که زلزله در استان کرمانشاه متاسفانه منجر به 30 فوتی و 300 زخمی شده است.

البته در استان های دیگری نیز خساراتی گزارش شده که عمدتا متوجه بافت فرسوده بوده و به جز کرمانشاه در دیگر استان های تلفات جانی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش ها در حال حاضر تیم های امداد و نجات در مناطق زلزله زده حضور دارند و گروه های دیگری نیز در حال اعزام هستند.

بر اساس اعلام مسئولان کشور با بازشدن مسیرهایی که در نتیجه ریزش کوه بسته شده بودند، عملیات امداد و نجات به شکل گسترده آغاز شده است.

کارشناسان ژئوفیزیک نیز در اظهار نظرهای متعدد اعلام کرده اند که این زلزله به دلیل شدت بالا پس لرزه های مکرری خواهد داشت که مردم باید در این زمینه مراقب باشند.

با توجه به شدت زلزله به نظر می رسد که آمار فوتی و مصدمان این زلزله افزایش خواهد یافت.

گفتنی است که همچنان برق قصرشیرین قطع است و مسئولان در تلاش هستند تا این مشکل را برطرف کنند.

همچنین معاون استانداری کرمانشاه نیز اعلام کرد که مسیر دالاهو به سرپل ذهاب با تلاش سازمان راهداری باز شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.