| کد خبر: 152434 |

فرمانده پلیس راه استان:

50 درصد تلفات تصادفات سیستان و بلوچستان در حوزه خاش و سروان است

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان در جلسه شورای ترافیک استان گفت: 50 درصد از کشته های ناشی از تصادفات در استان در حوزه خاش و سراوان رخ می دهد.

تین نیوز

 

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان در جلسه شورای ترافیک استان گفت: 50 درصد از کشته های ناشی از تصادفات در استان در حوزه خاش و سراوان رخ می دهد.

سرهنگ بهروزی زاده افزود: باتوجه به شرایط کوهستانی استان ما در جنوب سیستان و بلوچستان، کمتر جاده های 4خطه داریم واکثر جاده های استان دوخطه و دوطرفه است که اکثر تصادفات برون شهری در جاده های دو طرفه و به صورت شاخ به شاخ رخ می دهد که نشان از بدون استاندارد بودن این راه ها است.

وی در ادامه با اشاره به فاصله زیاد شهرهای استان از یکدیگر گفت: این موضوع باعث خستگی و خواب الودگی رانندگان عزیز در طول جاده می شود که در این جلسه تصویب شد که در طول این جاده ها استراحت گاه ها و نماز خانه های بین شهری برای استراحت این رانندگان داشته باشیم تا از خستگی انها کم شود و با ارامش خاطر به رانندگی بپردازند.

وی در ادامه افزود: رانندگان باید با توجه کامل رانندگی کنند و در حین رانندگی از مکالمه تلفنی بپرهیزند و بعد از 2ساعت رانندگی 10دقیقه استراحت داشته باشند.

بهروزی همچنین به 4تخلف عمده رانندگان در استان اشاره کرد و گفت: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو چهار تخلف عمده رانندگان است.

وی در ادامه از اماده باش 100درصدی نیروهای پلیس راه برای تامین امنیت راه ها برای زوار اربعین خبر داد و افزود: در این زمینه کمیته ای تشکیل شده و وظایف هر ارگان در آن مشخص شده است.

وی در ادامه گفت: با هماهنگی ها با اداره راه و ترابری قرار بر این شد که از صدور پروانه برای اتوبوس های شرکت واحد برای جابجای زائرین اربعین به دلیل عدم استاندارد های لازم جلوگیری شود.

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با هماهنگی با اداره راه و ترابری قرار بر این شد که از صدور پروانه از 10 تا 25 آبان برای شهرهای درگیر خروج زوار اربعین پروانه حمل بار صادر نشود تا در جاده ها با مشکل ترافیک مواجه نشویم.

بهروزی زاده ادامه داد: تاپایان شهریور ماه امسال نسبت به سال گذشته در حوزه شمال استان 7درصد کاهش تصادفات داشتیم اما در محورهای جنوبی استان تغییری قابل مشاهده ای نداشتیم که باید در این زمینه تمامی ارگان های مرتبط دست به دست هم دهند تا در حوزه جنوب استان هم کاهش تصادفات را داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.